orencia (abatacept)

• pawel

Iemand reeds ervaring met orencia via wekelijkse inspuitingen? Ik ben morgen maandag aan de vierde spuit toe en heb nog geen nare bijwerkingen (afkloppen)

• Kees

Hallo Pawel,

Ik heb Abatacept anderhalf jaar gebruikt.

Je moet geduld hebben met dit middel. Gemiddeld gaat het na 6 maanden pas echt goed werken.

Helaas moest ik stoppen wegens heftige depressiviteit. Vooral als depressie in de familie voorkomt of als je er zelf gevoelig voor bent meteen stoppen als depressie de kop op steekt.

Groeten,

Kees

• pawel

Dank je wel Kees voor de informatie. Ik heb nu nog maar mijn zesde spuit gezet en zal er beslist aan denken.

• Monique

Hallo Pawel,

hoe gaat het met de Orencia? Mijn dochter is gestart tijdens kerst en tot nu toe geen resultaat. Haar polsen zijn zelfs erger geworden. Het is wel super makelijk te spuiten. Geen pijn of irritatie.

groetjes

Monique

• pawel

Hey Monique,

Op maandag 17 februari ben ik aan mijn achttiende spuit toe. Het heeft toch een dikke twee maanden geduurd alvorens ik beterschap merkte, wat volgens de reumatoloog heel normaal is.

Ik ben heel enthousiast over de medicatie omdat ik tot op heden geen nare bijwerkingen heb gehad. Wat ik van bepaalde infusies in het verleden niet kan zeggen. Misschien toch even aanstippen dat ik af en toe het gevoel heb dat ik hoofd verkouden ga worden, maar na een paar dagen verdwijnt meestal het gevoel. Misschien ligt het alleen aan het feit dat ik nogal teergevoelig ben aan sinusontstekingen.

Groetjes,

pawel