zorgverzekering

• aletta

Hoi allemaal

Het komt er weer aan, de keuze voor welke verzekering je volgend jaar hebben wilt…

Ik zoek een verzekering met onbeperkt fysio en heb gehoord dat dit bij Menzis gaat stoppen (is dat echt zo?)… wie weet toevallig nog meer verzekeringen die wel in 2014 onbeperkt fysio in een aanvullend pakket hebben????

• jopie1982

Ook ik vind het weer super spannend.

Kan er echt wakker van liggen.

Die van mij vergoed nu nog onbeperkt, maar ik denk dat je beter kunt wachten met zoeken totdat ze het bekend hebben gemaakt.

We houden elkaar op de hoogte.

• AnnemiekV

Ik ben IZZ verzekerd, daar kun je je nog bijverzekeren voor onbeperkt, al weet ik niet of dat komend jaar nog zo is. Daarbij is dit via mijn werkgever, dus ik weet niet of je als “buitenstaander” daar ook mag verzekeren.

Ik hoorde op een ander forum ook al, dat Menzis ermee stopt, onbeperkt fysio. Gaat lekker….ze hebben geld over, de premie zou omlaag kunnen, maar wat doen ze….tja….

• miranda1963

Ik ben ook bij de Menzis/FNV, daar zijn toch weer meer dingen vergoed. Ik heb nu pakket 2 en volledige vergoeding van de fysio. Ik hoop toch niet dat de fysio eraf gaat, anders heb ik ook een probleem!

• ingrid

Helaas net contact gehad met Agis ,ook daar is de onbeperkte vergoeding voor fysio eruit gehaald word nu max. 32 behandelingen vergoed op jaar basis

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ik zit in de aanvulling bij Agis… Ben speciaal daarvoor overgestapt! Oftewel nu weer overstappen!

Groetjes Marieke

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Zilveren Kruis en Avero Achmea schijnen fysiotherapie te blijven vergoeden tot 100% in de aanvullende zorgverzekering.

Zodra alle polissen bekend zijn kun je hierop selecteren op o.a. Independer e.a. Vergelijkingsites.

Groetjes Marieke (beheerder)

• @nn

aletta Schreef:

——————————————————-

> Hoi allemaal

>

> Het komt er weer aan, de keuze voor welke

> verzekering je volgend jaar hebben wilt…

>

> Ik zoek een verzekering met onbeperkt fysio en heb

> gehoord dat dit bij Menzis gaat stoppen (is dat

> echt zo?)… wie weet toevallig nog meer

> verzekeringen die wel in 2014 onbeperkt fysio in

> een aanvullend pakket hebben????

wanneer je een chronische ziekte hebt krijg je toch al onbeperkt fysio??

• jopie1982

Reuma staat niet meer op de lijst van Borst. Dus valt voor de fysio niet onder chroniche ziekte.

Balen dus.

Mijn verzekering blijft onbeperkt vergoeden, maar de verzekering die ik heb wordt niet meer afgesloten.

Gelukkig blijft mijn kuurreis ook nog vergoed, die vervalt ook bij de meesten.

• Marieke (Beheerder)

Beste allemaal,

ik had hier dusdanig zorgen over dat ik vandaag een email stuurde naar Otwin van Dijk, tweede kamer lid PvdA.

Groetes Marieke (beheerder)

Email Otwin:

Beste Marieke,

Ik snap je zorg goed. Ik stuur je mail door naar m'n collega . Zij is woordvoerder curatieve zorg (inclusief pakket ZVW).

Met vriendelijke groet,

Otwin van Dijk

Tweede Kamerlid PvdA - woordvoerder Zorg (care)

Email Marieke:

Beste Otwin,

ik wend me nogmaals tot je omdat ik vanuit mijn vrijwilligerswerk veel vragen krijg over de vergoeding fysiotherapie in 2014 door de zorgverzekeraar.

Menzis en Agis hebben al besloten komend jaar geen volledige dekking meer te geven voor fysiotherapeutische zorg in 2014 maar resp. 40 en 32 behandelingen in de max. aanvullende verzekering. Enkele jaren geleden is de lijst Borst ernstig beperkt. Onder andere reuma werd van de lijst afgehaald. Minister Schipper beloofde dat fysiotherapie toegankelijk bleef, eventueel vanuit de aanvullende verzekering. 22% van de reumapatiënten sloot een aanvullende verzekering af en het bleek dat meer patiënten zich vaker en met grotere problemen richting arts begaven nadat de fysiotherapie van de lijst werd gehaald. Artsen zagen echter een grote groep patiënten die de juiste verzekering en zorg niet konden betalen en met meer beperkingen kwamen te zitten, iets wat onze maatschappij geen besparing maar verlies oplevert, financieel maar ook …. (dat hoef ik jou niet uit te leggen - participatiemaatschappij!!)

De belofte door minister Schipper dat de fysiotherapie toegankelijk zal blijven lijkt nu geen stand te houden. Er zijn nu nog maar twee verzekeraars die waarschijnlijk fysiotherapie wel gaan vergoeden (Zilveren Kruis en Avero) maar die hanteren acceptatie-eisen. Iets waar veel chronisch zieken met recht bang voor zijn.

Fysiotherapie is noodzakelijke zorg! Help “ons” chronisch zieken en vraag minister Schipper hoe zij deze waarborging gaat handhaven. Reuma terug op de lijst Borst wat mij betreft!

met vriendelijke groet,

Marieke van der Aalst,

Eindhoven