4 uur werken per dag

• Anna62

Hallo mensen ,

Ik zit met het volgende ,ik ben sinds 1,5 jaar ziek thuis ik heb een endocarditus gehad op mijn hart klepje en heb een nieuw klepje gekregen ,maar ik was al bekent met poly artrose en fibro…de klachten zijn naar mijn operatie eigenlijk verdubbeld ..de bedrijfsarts en arbeidsdeskundige van de arbo zien geen mogelijkheid om mijn oude werk weer te gaan doen .nu heeft mijn werkgever bij het UWV een aanvraag gedaan of hij genoeg inspanning deed in spoor2 …ik ben de vorige week naar het UWV geweest bij de verzekeringsarts …nou ik zat met mijn mond vol tanden ik kreeg bijna niet eens de kans om mijn verhaal te doen …hij heeft bijna alleen het woord gehad en was constant aan het typen …en zij nog tussen neus en lippen door dat ik ook nog een uitnodiging bij de arbeidsdeskundige van het UWV ….dus mijn verbazing was groot toen ik gisteren het raport kreeg van het UWV en de bevindingen van zowel bedrijfsarts als arbeidsdeskundige ( die ik dus niet gesproken heb) dat ik best weer 20 uur in mijn oude werk kan beginnen maar wel rekening houdend met mijn beperkingen !!…….nou ik schrok er erg van ,echt ik ben niet te beroerd om te gaan werken maar met mijn klachten kan ik dit werk echt niet meer doen mijn baas had mij die zelfde avond al gebeld en was blij dat hij mij weer kon inroosteren !! ik zei howww even ik begrijp er niks meer van ik heb artrose in beide voeten ,knieen ,bovenrug ,handen ,(vingers) ,schouders en dan heb ik het nog niet eens over de vermoeidheid en heb ik het ook nog niet eens over mijn fibro…dus nu zou ik dus 4 uur per dag staant …bukkend …rijkend werk moeten doen !!! …ik ben blij tot ik mijn terapie kan volhouden en enigzins met hulp van mijn dochter het huishouden kan doen ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering al benaderd want ik ben het hier niet mee eens ….heeft er iemand van jullie ook zo'n ervaring gehad ?en hoe is dat afgelopen?

lieve groetjes Anna

• Marieke (Beheerder)

Hoi Anna,

Wat een … Situatie. Kun je er vast niet bij hebben. Zelf heb ik die pech niet gehad ben namelijk “gelukkig” 100% afgekeurd en in staat om nog deels te werken met hulp van mijn werkgever. Maar ken wel mensen die dit wel hebben gehad. Bezwaar aantekenen en het gevecht aangaan is toch echt het eerste wat je moet doen. Hoe verschrikkelijk het ook is dat je daar energie in moet gaan stoppen, je zult op moeten komen voor de slechte beoordeling die je hebt gehad.

Waarschijnlijk komt er dan een hoorzitting waar ze wel naar je moeten luisteren…

Sterkte Marieke (beheerder)

• Anna62

Hallo Marieke ,

leuk dat je reageert ,ja ik ben echt helemaal van slag af ik lig in bed maar te malen en te piekeren pfffff ….en het is echt niet dat ik het niet wil maar dit werk is gewoon te belastend…alleen al die 4 uur staan !!!

en eigenlijk komt dit door mijn baas …hij en ook ik natuurlijk hadden moeten kijken voor ander werk ….maar hij is natuurlijk op de uitslag van de berdrijfsarts en arbeidsdeskundige uit gegaan want die zeiden unaniem dat er maar nog zeer beperkte arbeid voor mij was en dat ik hoogswaarschijnlijk in aanmerking kwam voor een IVA uitkering .,en stom ook van mij dat ik niemand heb meegenomen die hier vaker mee van doen heeft .

Ik kreeg 3 dagen van te voren een telefoontje van het uwv dat ik dan die maandag mijn afspraak had ,ik kon me nergens op voorbereiden en wist niet mat me te verwachten stond .

Maar ja ik moet nu maar even afwachten dat mij de rechtsbijstandsverzekering terug beld morgen ,en ik ga dan ook het uwv bellen en mijn bedrijfsarts .

Mijn baas vindt het wel goed zo ,die was zich al helemaal een planning aan het maken wat ik allemaal nog kon doen en dat morgen al ingeplant kon worden

ik ben benieuwd wat er nog allemaal op mij afkomt ,zoveel energie gaat me dit nog extra kosten ik denk dat ik zowiezoo mijn reumaconsulent ga benaderen om mijn gegevens op te vragen en ook mijn terapeut en huisarts ..maar ik hou je wel op de hoogte zo hebben andere mensen hier ook nog misschiens wat aan.

lieve groet Anna

• chantal

Wat een K situatie.

Dit kun je er echt niet bij hebben.

Ik hoop echt dat de rechtsbijstand wat voor je kan doen, want wat ze nu gedaan hebben kan echt niet. En je baas is echt niet correct bezig om je direct in te willen plannen ipv eerst het gesprek met je aan te gaan van wat wel en wat niet, maar gewoon op het UWV af te gaan, schandalig gewoon.

Hoop echt dat het snel rustiger voor je word en je je energie aan je therapieen en revalidatie kunt besteden.

Heel veel succes en sterkte.

Dikke knuffel

Chantal

• aletta

Helaas ken ik die situatie persoonlijk en ik weet hoe rot en machteloos je je voelt. Bij mij is het met een bezwaarschrift goedgekomen en ben ik “gelukkig” nu net als Marieke 100% afgekeurd. Dat is ook niet alles hoor, maar het biedt in ieder geval wat (financiele) zekerheid…

Ik kan overigens niet genoeg zeggen dat die gesprekken bij het UWV niet onderschat moeten worden, maar dat is nu een beetje mosterd na de maaltijd. Verhalen zoals de jouwe hoor ik als jurist zo ontzettend vaak. Mensen denken dat als de bedrijfsarts en werkgever iets zeggen, het UWV dit zomaar overneemt, maar zo simpel werkt het niet, alleen al niet omdat op andere dingen getoetst en beslist wordt. Heel de keuring wordt veel te vaak als een simpel vastleggen van iets beschouwd…

Hopelijk heeft je rechtsbijstand veel ervaring met dit soort zaken. Wat belangrijk is, is dat je veel en zo duidelijk mogelijke medische onderbouwingen hebt van jouw klachten. Dit kan zover gaan dat je bijvoorbeeld een onafhankelijke keuring laat doen (ik ken iemand die dit doet tegen een zeer redelijke prijs, kan je zijn mail geven via PB als je wilt). Dan heb je juridisch namelijk op een juiste manier het artsenoordeel weerlegd. Als jurist kun je namelijk een oordeel van een arts niet inhoudelijk beoordelen, je kunt alleen kijken of het op een redelijke manier tot stand is gekomen, maar niet of de inhoud correct is..

succes en sterkte!