Beste mensen,
Ik jongeman 30 kamp al een aantal jaar met zeer pijnlijke gewrichten en vermoeidheid, het laatste jaar is enorm verergerd zo erg dat ik zelfs mijn normale dingen niet meer kan uit oefenen waaronder mijn werk.
Mijn rechterhand is zeer zichtbaar aan het vergroeien, 1 jaar lang heb ik enbrel gebruikt waar ik in eerste instantie goed op reageerde echter op de lange termijn waren de bijwerkingen voor mij niet neembaar meer waar ik in overleg met reumatoloog mee ben gestopt, dit leek een tijd goed te gaan echter na een 2 maand werden mijn klachten weer zeer hevig.
Ik ben nu weer een keer of 6 bij mijn reumatoloog geweest en gevraagd om een vervanger voor de enbrel, mij wordt verteld dat mijn reactie op de enbrel niet gunstig was, dat hij er niet veel in ziet mij iets anders voor te schrijven daar dit hoogstwaarschijnlijk dezelfde bij(werkingen) zal hebben.
Nu wordt ik in mijn beleving de laatste 6/7 maand maar volgepropt/geinjecteerd met prednison wat niets helpt, en ik ben zo langzamerhand moedeloos aan het worden.
Wie van jullie herkent dingen en heeft iets van raad voor mij.
Sytze