last van vermoeiheid

• elizabeth.a123@hotmail.com

Hallo ik wilde iets vragen heb veel last van vermoeiheid de laatste tijd als ik gefietst of gelopen heb wordt ik al gauw moe dan ga ik meest al na het fietsen of lopen even op de bank liggen.

Als ik een nacht geslapen heb sta ik weer moe op dacht eerst dat mijn schildklier niet goed werkte maar die was goed daar moet ik iedere jaar voor bloedprikken.

Afgelopen winter had ik er niet zo last van dan nu heb er over gelezen dat je bij RA of MTX bijwerkingen moe van wordt mijn vraag is hebben jullie die bijwerkingen ook.

Groet. Adrie

• Willema

Hallo Adrie,

Sinds ik RA heb ben ik altijd moe, hoort gewoon bij mijn leven. Probeer me er niet onder te laten krijgen daardoor.

Sterkte ermee.

Groet Willema

• elizabeth.a123@hotmail.com

Hallo willema bedankt voor je reactie ja dan moet ik daar maar mee leren leven dan maar het is of dat het alleen maar erger wordt is dat zo.

groet adrie

• Willema

Hallo Adrie,

Bij mij gaat het op en af. Maar moeheid is er altijd. Een keer erger dan de andere. Sterkte

• aletta

Ik heb meer last van vermoeidheid dan van pijn en dat is al 15 jaar zo. En er zijn perioden dat het erger is, en perioden dat het wel gaat. Je leert er vanzelf wel mee leven. Belasting en belastbaarheid blijft altijd lastig, maar ik heb het idee dat ik nu een aardig evenwicht gevonden heb.

Het belangrijkste is om te luisteren naar je lichaam. Ben je moe, neem dan je rust. Kijk of je je dag anders kunt indelen zodat je het beter volhoud. En zo zijn er nog wel meer tips te bedenken..

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ook ik heb er last van, na gebruik van mtx extra. De dagen na de mtx ben ik helemaal opgebrand. Toegeven eraan en slapen en veel thee drinken en tv kijken. Op het werk doe ik rustiger de dag na het spuiten, dat weten ze inmiddels wel.

Ik ben sinds december aan het trainen bij de fysio, dat hielp even wel om me meer energie te geven. Maar kan nu niet verder trainen dus is mijn energie daarmee ook accuut weggezakt. Alles wat ik opgebouwd had lijkt weg en de balans is ook ff ver te zoeken.

Sowieso heb ik erg veel moeite met deze temperaturen dus dt helpt me ook niet om me fit te voelen.

Groetjes Marieke (beheerder)

• Andie

Ik heb ook wel last van vermoeidheid (voelt meer als uitputting) en hangt bij mij sterk samen met de mate van ontsteking in mijn lichaam. Als de reuma opvlamt dan kost dat veel energie. En als de ontstekingen weer wegtrekken, duurt het nog wel enige tijd om te herstellen. Probeer waar mogelijk zoveel mogelijk naar je lijf te luisteren, een uurtje extra slaap te pakken, veel meer kun je er volgens mij niet aan doen.