Pijn in tenen, actie nodig?

• Jopie1982

Sinds een aantal weken heb ik 's ochtends verschrikkelijk pijn in mijn grote tenen.

Helemaal stijf, maar kan er ook absoluut niet op lopen.

Op mijn hakken ga ik naar de douchen omdat ik er echt niet op lopen kan.

Helaas ben ik bang dat het reuma is.

Maar kan dat zo snel opkomen en nu heb ik zelfs sinds een aantal dagen overdag ook pijn.

Terwijl dit gewrichten waren waar ik nog nooit eerder last van heb gehad (en ik gebruik nog altijd medicijnen).

Voorlopig hoef ik nog niet naar de reumatoloog.

Wat is wijsheid hierin?

Even afwachten, toch even reumatoloog bellen, langs de huisarts of zou het wat anders kunnen zijn?

(Heb btw geen andere schoenen e.d. of zo iets, dat was namelijk het eerste waar ik zelf aan dacht).

• hvh

Hoi Jopie,

Ik heb ook regelmatig last van mijn grote tenen. Mijn rechter grote teen is ook scheef gegroeid. Toen ik dit aan mijn arts liet zien, zij ze dat het wel van de reuma kon komen en als het heel veel pijn ging doen ik er wel aan geopereerd kon worden maar dat je dan per voet minimaal 6 tot 8 weken onder de pannen bent. Ik zou het wel laten zien aan de reumatoloog zeker als je heel veel last van heb. Ik weet dat ze een soort (ja dit klinkt raar) teen braces kunnen maken om scheef stand te voorkomen.

Groetjes

• Winny Wesdorp

Hallo jopie,

Ik zou me zeker door laten verwijzen naar de reumatoloog, volgens mijn reumatoloog wachten huisartsen hier te lang mee en dan ontstaat er veel schade (scheefgroei en aantasting van botjes). Ik heb sinds 2 jaar reumatoide artritis en het begon juist in mijn teengewrichten., later de middenvoeten en handen. Ik slik nu een reumaremmer omdat er anders teveel schade ontstaat. Ik ben 42 jaar en ik wil niet over 10 jaar invalide zijn! Bespreek dit nog maar eens met je huisarts!

Groetjes Winny