mega slaapprobleem, tips???

• Jopie1982

Echt al jaren kamp ik met grote slaapproblemen.

Als ik vijf uur per nacht pak is het veel.

Voor mijn lichaam is dit natuurlijk veel te weinig.

Artsen hebben niet echt een idee dus er wordt nu ook niet verder naar gekeken,

Helaas ben ik echt op dus zoek zelf verder.

Ik vermoed dat het een combi van reuma, longproblemen en medicijnen is.

Iemand met herkenning?

Of tips?

• Willema

Hallo Jopie,

Erg herkenbaar, slaapproblemen.

Weet ook niet wat ik eraan moet doen.

Tips heb ik dus niet voor je.

Groetjes Willema

• chantal

Ook ik heb slaapproblemen.

tips heb ik niet echt, wat bij mij soms wel eens wil helpen is om voor het slapen ontspanningsoefeningen te doen of geleidefantasie. Als je dat neit uit je hoofd kan er zijn ook oefeningen te downloaden van internet waar iemand je verteld wat je moet doen. Voor de rest weet ik het ook niet heb veel geprobeerd maar top op heden ook geen oplossing gevonden.

groetjes chantal

• toto

ik heb soms slaapproblemen als ik heel veel pijn in mijn schouder en borstbeen heb. Mijn probleem is vooral dat ik dan 's morgens heel vroeg wakker wordt.

Ik heb voor die momenten space cakejes in mijn diepvries. Hier slaap ik heerlijk ontspannen van en soms slaap ik dan ook door, zodat ik een keer kan bijslapen.

Wat ik doe is 2 gr. halen bij de coffee shop en dat door een gewoon pak cake mix doen. Daar kleine cupcakes van bakken en in de diepvries…

succes,

• AnnemiekV

Slaapproblemen heb ik alleen als ik pijn heb. Ik word dan heel vaak wakker omdat ik me niet kan omdraaien, en uitslapen kan ik al jaren niet meer, vanwege de pijn en stijfheid. Dus echt tips heb ik niet, want als ik geen pijn heb, slaap ik als een roos! Ik heb wel een electrische deken in bed, dan lig ik net wat meer ontspannen,en slaap ik toch beter in. En dan hopen dat ik door de pijn heen slaap, maar dat lukt helaas niet altijd…

• Jopie1982

Tnx. voor jullie reacties.

Ben “blij” dat ik de enige niet ben, maar baal er zo van.

Stond vannacht om half 3 nog mijn kasten op te ruimen, maar vandaag de hele dag beroerd en kotsmisselijk van de pijn en vermoeidheid.

Heb het al zo lang en kan gewoon niets verzinnen, bah.

• hvh

Ja slaapproblemen…….ik slaap ook erg slecht, ik wordt van alles wakker en wordt vaak wakker van de pijn. Ik heb echt al van alles geprobeerd, geluid buiten sluiten (misschien dat ik dan wat dieper in slaap zou vallen), verduisteringsgordijnen, slaapmedicatie, blowen maar het helpt allemaal niet. Ik wordt er een beetje simpel van omdat, wat andere hierboven ook al zeggen, je overdag ook niet zo veel bent. Dus helaas ik kan je ook geen oplossing bieden.

Groetjes

• Andie

Om in slaap te komen neem ik een kop sterke ‘goede nachtrust’ thee van zonnatura. Ook zet ik wel eens heel zachtjes een luisterboek op cd aan (ik heb een cd spelertje annex wekker op mijn nachtkastje). Dat helpt ontspannen en doordat je je concentreert op het verhaal is er geen ruimte voor piekeren.

Ik neem voor het slapen gaan pijnstillers (paracetamol in mijn geval) daarmee red ik het meestal een groot deel van de nacht. Bij hevige pijn komt het er toch door, dan sta ik op en ga even naar beneden, even wat beweging. Eerst zet ik de elektrische deken aan, dan stap ik even later weer terug in een warm bed en dat is fijn.

Als ik meerdere nachten slecht heb geslapen neem ik ook wel eens een flinke dosis melatonine time-release.

Waar mogelijk ga ik overdag een uurtje op bed, soms val ik in slaap (wekker zetten!) maar even uitrusten is ook al fijn.

Sterkte, het blijft lastig. Je druk maken werkt averechts maar dat is makkelijk gezegd…

• aletta

Ook hier slaapproblemen.

Ik neem 's avonds nog een naproxen, dan slaap ik beter dan zonder. Ik neem thee (slaap lekker van Pickwick en ik heb het idee dat dit echt wat ontspannend werkt en ik beter slaap. Als ik een paar nachten slecht geslapen heb neem ik voordat ik naar bed ga een warm bad. Meestal slaap ik de nacht daarna heel diep en ben dan min of meer uitgerust.

• Andie

Ja, die thee… mensen kijken me altijd aan of ik gek ben, maar ik merk ook wel degelijk verschil met in- en doorslapen. Ik neem het niet dagelijks, om gewenning te voorkomen.

Een warm bad nemen lijkt me een zegen, maar helaas kan ik al heel lang niet meer in- en uit bad komen, jammer is dat. Gelukkig is een warme douche met lavendelschuim ook al heel fijn.