polsgewricht

• Jenny Oosterhuis

Hallo,

Ik heb al eerder geschreven (dec. 2010) over mijn loslatende polsprotheses.Nu is het zover dat mijn rechterprothese probeert uit te breken, (zoals de Orthopeed zegt) en heb elke keer soort puist op de hand.

Die knapt dan door en er komt allemaal vieze rommel uit, dus de boel is flink ontstoken.

Nu heb ik ook nog een knie- en schouderprothese en om te voorkomen dat de heleboel ontstoken raakt wordt de ontstoken polsprothese eruit gehaald. De boel wordt opgevuld met cement ofzo en kom aan de antibiotica. Orthopeed weet ook nog steeds niet wat hij er weer in wil zetten. Wie heeft hier ervaring mee, ik zie er vreselijk tegen op, vooral naar de periode na de operatie, wat kan wel en wat niet. Hoop dat iemand dit al eens meegemaakt heeft (of eigenlijk niet) maar iemand die er wat van af weet

• aletta

Ik heb er geen ervaring mee, maar heb ooit eens een cursus “maak zelf een beeld van klei” gedaan, en daar zat een mevrouw met een vastgezette pols die meer kon met haar handen/polsen dan ik….. daar stond ik eigenlijk wel heel erg van te kijken!!!!!

• Kees

Dag Jenny,

Mijn rechterpols was na 25 jaar RA vrijwel vast gaan zitten. Mijn hand stond iets naar binnen gericht.Ik wilde dat laten corrigeren met een polsprotege.

In het MCA hadden ze toen een speciaal handenteam die mijn situatie heeft beoordeeld en kwam tot de conclusie dat ik het beter zo kon laten zoals het was.

Men kon mij niet garanderen dat ik mijn werk als horlogemaker nog kon blijven doen. Ik ben nog steeds blij dat ik indertijd dat advies heb gevolgd.

Ik ben nu 65 en kan nog steeds de kleinste dameshorloges uit en in elkaar zetten. Ik kan nog steeds een emmer met 10 liter water versjouwen.

Vastzetten zou wellicht ook de oplossing voor je kunnen zijn waardoor je toch nog heel veel kunt doen en ook veel meer kracht in je pols zou kunnen geven.

Groeten,

Kees

• Jenny

Hoi Kees,

Had ik dat achteraf ook maar laten doen. maar men zei toen; je bent nog zo jong (was toen 42) en het was beter om de nieuwe prothese te plaatsen. Daar heb ik dus spijt van want zit nu met de ellende.

Ik zit dus nu met een geinfecteerd polsgewricht, wat er a.s. woensdag word uitgehaald.

Eerst komt er cement in met antbiotica ampullen.

Dan is het wachten tot alles weer schoon is en dan hoop ik dat de Orthopeed een oplossing heeft gevonden en dat hij weet wat er in de hand geplaatst moet worden, daar zijn nml alle klein handwortelbeentjes weggehaald toen de prothese gezet werd.

Ik zie er vreselijk tegen op, het zal wel meer dan een half jaar met een gipsarm lopen worden.

• Janneke

In 1994 is er een polsprothese geplaats in mijn rechterpols. In de jaren daarna ben ik verschillende keren geopereerd aan diezelfde pols om dat de prothese niet goed functioneerde. Uiteindelijk is de prothese in 2004 verwijderd omdat hij loszat en is mijn pols vastgezet, dit op advies van een orthopeed. Ik heb er geen moment spijt van gehad dat ik de pols heb vast laten zetten. Ik kan bijna allles weer met mijn rechterhand.

Sterkte de komende tijd met de operatie en de revalidatie daarna.

Groetjes,

Janneke

• Jenny Oosterhuis

Polsgewricht is eruit gehaald het zat wel los maar er was niet duidelijk een infectie te zien

Nu afwachten hoe het verloopt en reconstructie.

Er wordt gedacht en gepraat over een heupkop ( van donor) die wordt in de hand geplaatst en dan vastgezet met een plaat. Een nieuwe prothese wil ik niet en de orthopeed gelukkig ook niet.

Wie heeft ervaring met bot vervanging van iemand anders?

• Jenny

Hallo Janneke,

Mag ik vragen hoe het vast gezet is?

Bij mij denk men aan donor heupkop en dan een plaat erop ofzo.

Maar moet eerst wachten tot de bacterie weg is.

De revalidatie verloopt deze net zo als bij een prothese?

Groet Jenny

Janneke Schreef:

——————————————————-

> In 1994 is er een polsprothese geplaats in mijn

> rechterpols. In de jaren daarna ben ik

> verschillende keren geopereerd aan diezelfde pols

> om dat de prothese niet goed functioneerde.

> Uiteindelijk is de prothese in 2004 verwijderd

> omdat hij loszat en is mijn pols vastgezet, dit op

> advies van een orthopeed. Ik heb er geen moment

> spijt van gehad dat ik de pols heb vast laten

> zetten. Ik kan bijna allles weer met mijn

> rechterhand.

> Sterkte de komende tijd met de operatie en de

> revalidatie daarna.

>

> Groetjes,

>

> Janneke

• Kees

Dag Jenny,

Zo, dus je hebt ook even in het ziekenhuis gelegen lees ik net. Mijn linker heupkop heb ik 3 jaar geleden al achtergelaten in het MCA en de rechter doet nog alles naar wens. Ik kan je dus niet helpen. Ik heb er zelf ook van 28 februari tot 4 maart in gelegen.Rechter kniegewricht gerestaureerd. Perfect gelukt. Na 20 uur stond ik er al weer op zonder pijn. Voelt stabiel aan. Loop alleen op straat nog met krukken. In huis gaar het goed zonder.

Klinkt niet negatief zoals het er nu uit ziet met je pols. Hoop voor je dat ze er weer wat mooi 's van kunnen maken en dat je er weer redelijk wat mee kunt doen in de nabije toekomst.

Veel sterkte met je vervolg operatie en herstel revalidatie.

Groeten,

kees