polsgewricht

• Jenny Oosterhuis

Hallo,

Ik heb al eerder geschreven (dec. 2010) over mijn loslatende polsprotheses.Nu is het zover dat mijn rechterprothese probeert uit te breken, (zoals de Orthopeed zegt) en heb elke keer soort puist op de hand.

Die knapt dan door en er komt allemaal vieze rommel uit, dus de boel is flink ontstoken.

Nu heb ik ook nog een knie- en schouderprothese en om te voorkomen dat de heleboel ontstoken raakt wordt de ontstoken polsprothese eruit gehaald. De boel wordt opgevuld met cement ofzo en kom aan de antibiotica. Orthopeed weet ook nog steeds niet wat hij er weer in wil zetten. Wie heeft hier ervaring mee, ik zie er vreselijk tegen op, vooral naar de periode na de operatie, wat kan wel en wat niet. Hoop dat iemand dit al eens meegemaakt heeft (of eigenlijk niet) maar iemand die er wat van af weet

• aletta

Ik heb er geen ervaring mee, maar heb ooit eens een cursus “maak zelf een beeld van klei” gedaan, en daar zat een mevrouw met een vastgezette pols die meer kon met haar handen/polsen dan ik….. daar stond ik eigenlijk wel heel erg van te kijken!!!!!

• Kees

Dag Jenny,

Mijn rechterpols was na 25 jaar RA vrijwel vast gaan zitten. Mijn hand stond iets naar binnen gericht.Ik wilde dat laten corrigeren met een polsprotege.

In het MCA hadden ze toen een speciaal handenteam die mijn situatie heeft beoordeeld en kwam tot de conclusie dat ik het beter zo kon laten zoals het was.

Men kon mij niet garanderen dat ik mijn werk als horlogemaker nog kon blijven doen. Ik ben nog steeds blij dat ik indertijd dat advies heb gevolgd.

Ik ben nu 65 en kan nog steeds de kleinste dameshorloges uit en in elkaar zetten. Ik kan nog steeds een emmer met 10 liter water versjouwen.

Vastzetten zou wellicht ook de oplossing voor je kunnen zijn waardoor je toch nog heel veel kunt doen en ook veel meer kracht in je pols zou kunnen geven.

Groeten,

Kees

• Jenny

Hoi Kees,