Heeft iemand ervaring met een Natuurgeneeskundige?

• CJ

Beste allemaal,

Zou je mij advies kunnen geven?

Ik overweeg om naar een natuurgeneeskundige te gaan. Heeft iemand ervaring met een Natuurgeneeskundige?

Alvast bedankt,

CJ

• chantal

hoi,

Heb je een idee naar wat voor natuurgeneeskundige je wil gaan? Hier zijn namelijk veel soorten in.

Heb zelf ervaring met

- Acupunctuur dit bracht rust in mijn lichaam maar sloeg niet goed aan bij mij, terwijl ik veel mensen ken die hier heel veel baat bij hebben en zelfs zo goed als zonder medicatie kunnen. Vaak word dit ook gecombineerd met natuurlijke kruiden alleen kon dit bij mij niet omdat ik medicijnen slikte die niet samen konden en veel allergieen had.

- Cranio sacraal therapie deze therapie heb ik gedaan omdat ik elke dag extreem veel hoofdpijn had na een rug operatie en veel last had van dyskenisie(dit gaf meer rust geen meer om de hoofdpijn en lichamelijk pijn) dit heeft mij ontzettend geod geholpen om mijn lichaam weer in evenwicht te krijgen en ben helemaal van de hoofdpijn afgekomen

Verder ben ik ook bekend met energetische therapie heb mijn lichaam hiermee goed in balans gekregen, mensen denken direct dat het heel zweverig is maar dat is het niet. Heeft ook te maken met Bachremedisch en word veel gewerkt met edelstenen. Bij mij werkt het heel goed om een edelsteen bij me te dragen die je lichaam ondersteund en vaak kun je ook speciale bachremedi combineren of juist voor het een of het ander kiezen. Ik ben heel nuchter eerst zien/voelen dan geloven. Maar hier geloof ik in.

Heb een vriendin die doet fytotherapie heb zelf ook een boek hierover welke kruiden ed je bij elkaar kunt gebruiken. Ik weet dat zij hier heel goed resultaat bij heeft. heb me hier zelf niet echt in verdiept.

Heel veel succes

groetjes chantal

• Kees

Toen bij mij in anno 1963 RA werd geconstateerd kreeg ik tal van adviezen aangereikt om eens naar een magnetiseur te gaan.

Ik dacht, vooruit dan maar , baat het niet schaden zal het zeker niet.

Het was een wonder. Zeker 2 weken zonder klachten terwijl de pijn en stijfheid toch heftig waren.

Na die 2 weken ging ik al heel snel terug naar af.

Ik kon nog wel allerlei kruiden kopen van deze magnetiseur maar zei hem dat ik daar niet in geloofde. Even goede vrienden zei hij en ja voor die 5 gulden per consult voelde ik me niet beet genomen. Daarna nog wel eens een keer kruiden, wijntonicum met het opschrift “Levensvreugd” gebruik ( helaas kwam die levensvreugd er toch niet van, te weinig alcohol? ) Ook de Remahoning nummer 42 deed weinig, o ja, je groeide er wel lekker van.

Helaas, ik ben bang dat RA ff te heftig is om alleen met kruiden te lijf te gaan.

Groeten,

Kees

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ik heb accupunctuur gedaan, niet echt een natuurgeneeswijze.

Bij de accupunctuur kreeg ik ook kruiden.

Ik sliep er beter van en ze kreeg een blokkade los met Chinese massage die de fysio niet los kreeg maar de reuma werd er niet beter van. Voor mij werkt het vooral ondersteunend. Slaap beter dus minder moe, dus algemeen lekkerder in mijn vel. Op die manier zeg maar.

Groetjes Marieke (beheerder)

• Jopie1982

Ik heb er positieve ervaringen mee, maar je moet ook geen wonderen verwachten.

Nadat ik begon met spuiten van MTX was ik zo vaak ziek, beroerd, zwak en misselijk en had spontaan last van chronische verkoudheid.

Knettergek werd ik er van.

Met behulp van de natuurgeneeskundige heb ik het allemaal beter onder controle (door medicijnen), maar helemaal over is het niet.

Ik zou zeggen probeer het gewoon….wat heb je te verliezen?

Succes ermee.