Was afgelopen week bij de huisarts, ik heb mijn borstbeen ontstoken, aaii! Op zich gaat het wel, zolang ik me gedeisd hou, maar ik kan dus al tijden niet goed ademhalen via mijn borstkas, heb een buikademhaling. Maar zodra ik iets doe, raak ik daardoor ook sneller buiten adem. En de bh is natuurlijk pijnlijk om aan te hebben.
Maar ze zag me binnen strompelen, en vroeg zich af, wat voor behandeling ik krijg van de reumatoloog. Uitgelegd dat ik me staande hou op ontstekingsremmers en af en toe prednison. Al een jaar of 3 inmiddels. Haar vraag was, waarom geen echte reumamedicatie???
Tja, ik heb een reumatoloog die eerst schade wil zien, dan pas medicijnen.
De huidige ontwikkelingen vertellen echter dat ze dat tegenwoordig juist voor willen zijn!
In ieder geval, een heel goed gesprek gehad, er waren blijkbaar niet eens gegevens doorgestuurd vanuit de reumatoloog in al die tijd?! Die gaat ze nu dus opvragen. Na de carnaval even een nieuw gesprek om alles op een rij te zetten. Ze wil me echt naar een andere reumatoloog sturen, om te kijken wat die ervan vindt, omdat mijn huidige reumatoloog wel een beetje van de oude stempel is, vindt ze zelf, hihi! ( dat klopt ook wel )
Al met al, de klachten doorgenomen, en komen we meer op een spondylartropathie uit, met al mijn klachten. Vandaar dat de huisarts ook vindt dat er gewoon betere medicijnen voorgeschreven moeten worden, ik ben nu al redelijk beperkt, laat staan als ik wacht tot er uiteindelijk schade te zien is! ( en dat proces kan jaren duren )
Mijn rechterenkel krijgt steeds meer een rare stand, en de huisarts vroeg zich af, of ik moest wachten tot die achterstevoren stond, hihi!
Ook de blaasontstekingen zijn daar misschien aan gerelateerd. De urine was ook nu na de ab kuur niet schoon. Maar ik moet toch 3 mnd een onderhoudsdosis slikken, dus dat komt in de tussentijd dan vast wel goed. Heb geen last, maar dat heb ik zelden met een blaasontsteking.
En nu op Meloxicam gezet, om te kijken of dat nog net wat meer doet voor mijn lijf. En ja, dat doet het! Ik ben absoluut nog fiks kreupel, maar ik merk een uur na inname een verbetering, en een paar uur voor ik de volgende pil moet innemen een forse pijntoename. Dus het doet wel wat, al is het dan helaas nog niet voldoende. Heb in ieder geval vannacht beter kunnen slapen, al was ik wel ineens kotsmisselijk?! ( er heerst hier vanalles ) Heb voor de zekerheid maar maagbeschermer erbij genomen vandaag, is toch beter met al die zooi in mijn lijf….
Verder voel ik me vooral doodmoe, zou liefst de hele dag slapen! Maar ik kan niet teveel hangen, want dat heeft dan weer een uitwerking van stijfheid en pijntoename.
Nou ja, een heel verhaal weer, maar ik vind het altijd wel fijn om te lezen hoe andere mensen ertegenaan kijken, of tips of ervaringen hebben!