Na maanden van enorme pijn in mijn borstbeen, ligt er een voorstel om er, onder begeleiding van een echo, een cortisone injectie in te geven.
Heeft iemand hier ervaring mee, ook op de lange termijn?
Gr. Sandra
Dag Sandra,
Een aantal jaren gelden had ik ook erg veel pijn bij mijn borstbeen.
Ik werd er zelfs voor opgenomen in het ziekenhuis. Ik was er erg ziek van en had een fors actieve RA.
Na weken afwachten (en uitsluiten dat mijn ziek zijn ook door iets anders verzoorzaakt werd) is toen besloten dat ik een cortisone injectie zou krijgen.
De injectie was erg pijnlijk,maar wat was ik blij daarna.
Weken van pijn werden in een paar minuten opgelost d.m.v. de verdoving en later de werking van de cortisone.
Ik knapte gelijk op,maar had nog maanden nodig om helemaal te herstellen.
Kortom, geen fijne injectie,maar het resultaat was heel goed.
Mijn huidige reumatoloog is overigens geen voorstander van een injectie bij het borstbeen,maar ik zou het zo opnieuw laten doen mocht
ik ooit weer zo'n hevige pijn bij mijn borstbeen krijgen.
Heel veel succes met het nemen van de beslissing en het eventueel ondergaan van de behandeling.
Gr.Maleen
Bedankt voor je reactie. Vanmorgen pas het voorstel gehad, maar ik denk dat ik nu ff geen keuze heb. Ik heb zo'n enorme pijn, dat er wel iets moet gaan gebeuren.
Ze gaan de injectie geven samen met de radioloog. Middels een echo bepalen ze de plaats. Was dat bij jou ook zo?
Ik zou vandaag nog teruggebeld worden voor een datum, maar dat zal wel morgen worden.
Nee bij mij is het niet met eem radioloog gedaan.Dat is toen ook niet voorgesteld.
De reumatoloog heeft me gespoten zonder ondersteuning.
Mijn hele borstbeen deed pijn en ik heb eerst een verdoving gekregen en daarna de injectie.
Moest daarna een uur wachten en weer terug naar de arts.
Ze heeft me daarna nog een verdoving en injectie gegeven omdat ik nog pijn had aan het onderste gedeelte van mijn borstbeen.
Dit was in 2005 daarna is het niet meer nodig geweest dankzij betere medicatie (was lang zoeken voor de goede combi)en rustiger leven.
Ik heb er nog wel eens last van maar nooit meer zo erg gelukkig,want ik werd helemaal gesloopt door de pijn.
Van alle ontstekingen was mijn borstbeen wel het meest pijnlijk en beperkend.
Heel veel sterkte !!
Gr.Maleen
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben wel blij dat het onder geleide van een echo gaat, omdat ik op diverse plaatsen ontstekingen in mijn borstbeen heb.
Ik moet ook wel zeggen, dat deze pijn wel heel heftig is en ik kan me voorstellen dat, als je niet weet wat het is, dat je denkt dat je het aan je hart hebt.
Is het trouwens verstandig, ivm auto rijden, dat er iemand meegaat?
Gr.sandra
Hoi,
Heb al meerdere keren een injectie gehad onder echogeleiding. Werd gedaan door een radioloog en je kon meekijken, leidt lekker af…
Als het goed is spuiten ze een mengsel van een verdoving en cortison in. Eerst voel je het wel heftig maar dat zakt af door die verdoving. Ik heb wel een ander laten rijden, je bent toch wat “wappie” na die tijd, komt ook door de spanning een beetje, denk ik.
Veel sterkte en hoop dat het je goed helpt.
groeten
Bedankt voor je reactie.
Ik kan maandag 4 febr. terecht. Jammer dat het dan weer paar weken moet duren, maar kon niet anders.
Ik vind het wel spannend, maar zoals de assistente van de reumatoloog al zei, ga er maar niet teveel over lezen………
Vind het wel fijn om hier reacties te krijgen.
Gr. En fijn weekend
Sandra
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?