verlenging No-Risk Polis

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

iemand hier ervaring met het aanvragen van een verlenging van de No Risk polis bij het UWV?

Ik had voorheen een REA status ben daarna afgekeurd en heb een WIA gekregen voor 80-100%. Hier echter nooit gebruik van gemaakt omdat ik al weer aan het werk was bij mijn huidige werkgever die vorig jaar niet voor niets de support award won.

Ik ben dit jaar vijf jaar in vaste dienst bij NOAB en dan trekt het UWV zijn handen van je af. Geen recht meer op de No-risk polis, oftewel geen recht meer voor mijn werkgever om aanspraak te maken op de ziektewet. Geen korting meer op zijn wia-premie. Geen ondersteuning meer als ik aanpassingen of hulpmiddelen nodig heb. etc.

Ik heb de afgelopen vijf jaar denk ik totaal niet de helft van mijn uren en dagen gewerkt dus je begrijpt dat alleen al de ziektewet een financieel risico is wat mijn werkgever niet kan dragen (kleine vereniging met 10 personeelsleden).

Toch wil mijn werkgever mij graag aan het werk houden want ze zien nog steeds mijn toegevoegde waarde voor de vereniging wanneer ik er wel ben! Daarom heb ik het UWV verzocht om de No Risk polis met te verlengen maar ze schijnen het bijna nooit te doen tenzij je een zeer invaliderende ziekte hebt zoals een spierziekte, MS of kanker. Iemand ervaring hiermee en dit ooit meegemaakt?

Groetjes Marieke (beheerder)

• aletta

Geen ervaring mee, nooit mee gemaakt maar erg geintresseerd in jouw ervaring hiermee. Ik blijf dus een lezer :)

• AnnemiekV

Geen ervaring mee, maar wat heb jij een geweldige werkgever zeg!! Hoop van harte dat het uwv gaat meewerken om jou aan het werk te kunnen houden bij dit bedrijf!

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Vandaag beslissing gehad van het UWV op de aanvraag verlenging NoRisk Polis. Structureel beperkt JA, uitval te verwachten in toekomst JA, ondanks dat mevrouw nu ziek gemeld is, is te verwachten dat zij haar functie kan uitvoeren met ondersteuning van haar werkgever (zoals blijkt uit het feit dat deze al verschillende keren haar werkzaamheden aangepast heeft). Waarmee volledig beperkt thans NEE. Conclusie verlenging No Risk polis is mogelijk.

Oftewel het UWV heeft de No risk polis verlengt met meteen de maximale duur, vijf jaar. Tot juni 2018… Wie dan leeft, wie dan zorgt.

Moet ik wel bij vermelden dat ik niet afgelopen dinsdag maar de dinsdag ervoor een herziening van mijn diagnose kreeg en meteen het verzoek heb ingediend dit mee te nemen in de beoordeling. Ik weet niet of dit uit maakte aangezien ik Dermatomyositis blijk te hebben. Behalve gewrichten raken ook mijn huid en spieren ontstoken namelijk. Dermatomyositis kan invaliderend zijn en uiteindelijk zelfs dodelijk als het je hart of longen treft. Dit kan een criterium zijn geweest voor het verlengen van de NoRisk Polis.

• AnnemiekV

Marieke wat geweldig dat de no risk polis verlengt is. Aan de andere kant is het nieuwe etiketje wat je op je bordje erbij hebt gekregen niet niks…..Maar wat een super werkgever, en wat een fijn gevoel zal dat geven dat je in de periodes waaron het mogelijk is, toch je werk kunt doen, op wat voor manier dan ook.

• aletta

ik zeg dan toch maar ff gefeliciteerd… je kunt voorlopig lekker je werk blijven doen, en dat is beter dan thuis zitten!

Die nieuwe diagnose is niet mis. Hopelijk kun je het snel een plekje geven. Sterkte ermee!!!

(*trouwens, wanneer heb je tijd voor koffie :) )

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Tja een fijne diagnose is anders. Val nu behalve onder reuma meteen ook onder spierziekten, huidziekten en neurologische aandoeningen. Een prettig vooruitzicht heeft het niet. Volgende week een column in de “In Beweging” voor wie die leest.

Voor koffie nog tijd genoeg. Ondanks dat ik blij ben dat ik voorlopig nog kan blijven werken werk ik op dit moment even niet meer dan 8-12 uur. Mijn hoofd zit vol en lijf gaat matig … Ik zit in de opbouwfase maar vind het al heel wat als ik dit ff stabiel weet te houden. Uitbreiden wil ik nog wel maar dan heel heel heel langzaam misschien.