Hoi,
iemand hier ervaring met het aanvragen van een verlenging van de No Risk polis bij het UWV?
Ik had voorheen een REA status ben daarna afgekeurd en heb een WIA gekregen voor 80-100%. Hier echter nooit gebruik van gemaakt omdat ik al weer aan het werk was bij mijn huidige werkgever die vorig jaar niet voor niets de support award won.
Ik ben dit jaar vijf jaar in vaste dienst bij NOAB en dan trekt het UWV zijn handen van je af. Geen recht meer op de No-risk polis, oftewel geen recht meer voor mijn werkgever om aanspraak te maken op de ziektewet. Geen korting meer op zijn wia-premie. Geen ondersteuning meer als ik aanpassingen of hulpmiddelen nodig heb. etc.
Ik heb de afgelopen vijf jaar denk ik totaal niet de helft van mijn uren en dagen gewerkt dus je begrijpt dat alleen al de ziektewet een financieel risico is wat mijn werkgever niet kan dragen (kleine vereniging met 10 personeelsleden).
Toch wil mijn werkgever mij graag aan het werk houden want ze zien nog steeds mijn toegevoegde waarde voor de vereniging wanneer ik er wel ben! Daarom heb ik het UWV verzocht om de No Risk polis met te verlengen maar ze schijnen het bijna nooit te doen tenzij je een zeer invaliderende ziekte hebt zoals een spierziekte, MS of kanker. Iemand ervaring hiermee en dit ooit meegemaakt?
Groetjes Marieke (beheerder)