Hoi,
Vandaag kreeg ik hem in de brievenbus, de bevestiging dat ik 514 euro krijg als tegemoetkoming omdat ik chronisch ziek ben. Raar genoeg krijg ik dus niet automatisch de compensatie eigen risico van 85 euro dit jaar terwijl ik hem alle jaren hiervoor wel kreeg. Misschien komt het omdat ik van zorgverzekeraar ben geswitched. Ik heb daar een formulier voor ingevuld. Met de 514 euro ben ik blij ondanks dat ik het in minder dan een maand uitgeef aan zorg. Maak me wat dat betreft zorgen over de plannen voor de WMO en AWBZ die de regering maakt. Denk dat daar m'n december of januari column maar over moet gaan. Gelukkig trof ik gisteren bij m'n nieuwe indicatie stelling voor de WMO een vrouw aan die tegen mij zei “maar mevrouw, wanneer het wel een keer goed met u gaat, dan wilt u toch die tijd aan uw kinderen spenderen en daar voldoening uit halen, niet uit het poetsen van uw keuken?!”. Was iedereen maar zo betrokken. Ik kreeg er geen uur zorg meer door maar het gaf me in ieder geval een goed gevoel over het gesprek en over de mens achter de indicatie! Ook al was ze aan regels gebonden… Ze gaf de indicatie zo lang ze mocht af, want tja, met de nieuwe plannen weet je anders niet of je over een jaar nog recht hebt op…
Groetjes Marieke (beheerder)