Onderzoek naar chronische zieken & werk

• Chronische ziekte & werk

Beste meneer / mevrouw,

Voor mijn bachelorscriptie aan de Universiteit Leiden werk ik samen met een aantal medestudenten aan een project waarbij we onderzoek doen naar de arbeidsomstandigheden van chronisch zieke werknemers.

Hiervoor ben ik op zoek naar werknemers met een chronische ziekte (o.a. reuma) die willen deelnemen aan een online vragenlijst. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 15 a 20 minuten.

U kunt het onderzoek hier vinden: Chronische ziekte en werk

Alvast heel hartelijk bedankt voor uw deelname!

Met vriendelijke groet,

Martine de Niet

Psychologiestudent Universiteit Leiden

• miranda1963

Ben helaas niet in loondienst, dus ik kan niet deelnemen!

Succes met de scriptie!

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ik ben wel in loondienst maar momenteel ziek thuis in verband met een operatie en revalidatie, dan wordt je uit het onderzoek gegooid. Verbaasde me wel want daarmee kan ik niets zinnigs meer zeggen over werken als chronisch zieke? Ik ben al echt langer dan twee weken (het criterium) chronisch ziek en werk nog veel langer…

Groetjes Marieke (beheerder)

• Pepe

Mijn antwoorden mogen ze dubbel tellen (voor jou).

Beste Miranda, Fijn dat u wilde meewerken aan het onderzoek! Jammer dat u net buiten de doelgroep valt, maar ik waardeer het erg dat u er in elk geval naar gekeken heeft!

Marieke, ik kan me uw reactie heel goed voorstellen, en ik realiseer me ook dat juist mensen die lange tijd ziek thuis zijn veel kunnen vertellen over hun ervaringen met chronische ziekte en werk in de periode dat zij wel op werk aanwezig waren. Ik vind het daarom zelf ook heel jammer dat mensen die langer dan twee weken afwezig zijn de vragenlijst niet kunnen invullen. De reden hiervoor is echter dat er binnen het onderzoek veel onderdelen zijn die gaan over de afgelopen twee werkweken. Als iemand deze twee weken niet aanwezig is geweest, is het daarom niet goed mogelijk om de vragenlijst volledig in te vullen. We realiseren ons echter dat we hierdoor ook veel reacties mislopen en hebben daarom ook lang getwijfeld over dit punt. Ik hoop dat u begrip heeft voor onze keuze en wil u in elk geval heel hartelijk bedanken dat u de moeite wilde nemen om de vragenlijst in te vullen!

Pepe, heel erg bedankt voor het invullen van de vragenlijst! We zijn erg blij met alle reacties!

• Pepe

Graag gedaan…!

Beste Pepe, nogmaals bedankt, we waarderen het enorm!

Met hartelijke groet,

Martine de Niet

• christine

Hoi,

Heb de vragenlijst ingevuld hoor!

Alles voor de goede zaak.

groeten

Hoi Christine,

Wat fijn dat je de vragenlijst hebt ingevuld!

Het was best moeilijk om deelnemers te vinden dus we waarderen het enorm.

Heel erg bedankt voor je deelname en nog een fijne dag!

Met vriendelijke groet,

Martine de Niet

• Jopie1982

Heb hem ook ingevuld.

Vond het soms best wel confronterend, maar wel erg goed dat dit eens bekeken wordt.

Ben erg benieuwd naar de uitslag.