afkicken van tramadol

• Wendy

Ik ben 32 jaar en gebruik al 6 jaar tramadol van 200 mg eerst één tablet per dag nu (niet schrikken) 6à7 tabletten per dag. Ik ben al meermaals op eigen houtje proberen te stoppen maar door al de afkickverschijnselen val ik telkens terug in. Men huisdokter zegt telkens je moet wilskracht hebben en das waar maar waarom na zoveel jaar nog steeds voorschriften krijegn. Ik wil echt met deze troep stoppen want ik zou heel graag zwanger worden en dat lukt met die troep ook niet! IKan iemand soms raad geven hoe af te kicken, hoe lang je je daarbij zo slecht voelt en of er een hulp is bij het afkicken? Ik weet me gewoon geen raad meer. Groetjes W

• Marieke (Beheerder)

Hoi Wendy,

Ik zou toch echt je door laten verwijzen voor hulp hierbij. Verder is er ook Tramadol 50 mg misschien lukt het als je steeds maar 50 mg mindert en er dus heel weinig afhaalt en het langzaam doet in plaats van er meteen 200 afhaalt. Maa normaals zoek hulp, dit zijn geen gezonde doseringen ik ben met je eens dat het niet normaal is dat je daar voorschriften voor blijft krijgen.

Groetjes Marieke (beheerder)

• ine kuipers

Ben in ziekenhuis MST in Enschede onder begeleiding van neuroloog en anesthesist van hoog morfinegebruik afgekomen door goede begeleiding artsen en alle morfine die nog in alle zakjes, tasjes e.d. te vinden was in te leveren, zodat je er niet op terug kunt vallen. 14 dgn. opgenomen geweest, afkickverschijnselen gaan nog wel even door, maar je krijgt er veel voor terug qua levenskwaliteit, maar tevens begint ook de strijd, zonder zware med. door, want de pijn blijft.EVEN DOORZETTEN

succes

• chantal

Zoek hulp wat Marieke ook zegt. En gaan niet in een keer van 200 naar 0 maar bouw langzaam af. Bijv. eerst naar 150 dat een aantal weken aan houden en dan 100 enz. Heel veel succes