Maagslijmvlies ontsteking.

• lotte

Goedemiddag allemaal,:)

Mijn naam is Lotte en 44 jaar, moeder van twee kids en ik heb AP.

Gebruik hier al jaren mtx voor en het ging eigelijk best redelijk.

Tot een jaar geleden denk ik….. de ene naar de andere ontsteking, en dan bedoel ik niet in mijn gewrichten maar een darm ontsteking,

eileider ontsteking, maagvlies ontsteking en ….nu weer een zeer pijnlijke maagvlies ontsteking!

Pfffff.. de huisarts en de mdl arts begrijpen het ook niet en zeggen dan maar weer tja….. leer er maar meeleven???????!!!!!!:(

Dan maar weer zelf op internet op onderzoek uit en wat schetst mijn verbazing…. komt dit dan ook allemaal door de autoimmuumziekte AP?????

Nooit over nagedacht of op gewezen door een van de vele:X artsen……

Weet iemand hier misschien iets over of heeft iemand misschien ook deze ervaring?

Alvast bedankt voor de reactie!!!

;)

• aletta

ik heb geen AP maar RA, Sjogren en spierreuma (ja als ik ziek ben doe ik het goed) en ik heb dus ook regelmatig ontstoken darmen. Zeer pijnlijk en vervelend. Mij is 10 jaar geleden al verteld dat dit bij mijn ziektebeeld hoort, en dat het toch echt een kwestie is van “mee leren leven”. Heb mijn voedingspatroon enorm aangepast (alles biologisch, dus geen geur kleur en smaakstoffen meer en weten waar mijn eten vandaan komt). Nu gaat het bijna altijd goed gelukkig….

• Lotte

Dank je wel voor je reactie!

Ik heb met de reumaconsulete gesproken en ze vertelde dat het eerder door de MTX kan komen als door de Ap…….

Stoppen met de MTX is geen optie dus…. Het is weer eens niet anders! Ha ha ha

groetjes

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ik heb vandaag van de reumatoloog een verwijzing voor de Maag Lever Darm arts gekregen omdat darm en maag ontstekingen bij AP met name vaak voorkomen. Ook combinaties met Crohn komen blijkbaar vaak met AP voor.

Ik blijf maar afvallen en lijk geen voedingsstoffen op te nemen. Weeg inmiddels nog maar 45 kilo vandaar dat ik verwezen ben.

Groetjes Marieke (beheerder)

• Lotte

Jeetje zeg, marieke dat is ook wat!!!

Ooit woog ik ook 45kg, doordat ik ben gestopt met roken is er 15!!!!!! Kg aangekomen!!!!

ook niet fijn maar wel gestopt!!!!!! ;)

Wens jou ook veel sterkte bij de MDL arts, hoop dat je snel wat zwaarder zal worden!

Gr Lotte

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Nou ik had mede dankzij de prednison waar Ik erg emotioneel van word de arts ervan overtuigd dat ik mentaal meer mankeer dan lichamelijk… Nou ja, hij had gelukkig mijn complexe dossier gelezen en was ook overtuigd van mijn complexe lichamelijke problematiek maar was duidelijk ook onder de indruk van mijn tranendal.

Hij gaat me compleet doormidden zagen weer. Bloedonderzoek, feces kweken van een dag, van 72 uur. Een echo bovenbuik (abdomen). Een lactose intollerantietest. Een Colonscopie en een Gastroscopie. Niet de fijnste onderzoeken met heel veel vieze drankjes en laxeren.

Misschien lost het een stukje van de puzzel op. Mijn gezicht staat weer onder de uitslag. In vlindervorm waardoor mijn dermatoloog blijf roepen dat het SLE is. Mijn reumatoloog zegt dat dat niet kan vanwege mijn bloedbeeld. De dermatoloog zegt dat de uitzondering de regel bevestigd…

We wachten maar af en laten het maar over ons heen komen.

Groetjes Marieke

• bassie_euser@hotmail.com

Ik weet er niets van, maar wens je heel veel sterkte !