cak

• Ans

Zijn er nog meer mensen die Remicade gebruiken en tot op heden nog geen bericht van het CAK ontvangen hebben i.v.m. compensatie eigen risico 2012 van € 85.

Omdat er geen gegevens via de ziektekostenverzekeraar aan het CAK zijn doorgegeven heb ik onderstaand bericht van de ziektekostenverzekeraar gekregen.

De laatste keer dat wij een declaratie hebben ontvangen van de apotheek voor het geneesmiddel Remicade was op 23 november 2010. Dit betekent dat wij in 2011 en 2012 geen declaraties voor het middel hebben ontvangen. Wanneer u het niet eens bent met de toekenning van de tegemoetkoming, dan kunt u contact opnemen met het CAK. Wij verstrekken alleen gegevens en gaan niet over de toekenning. Ik ga ervan uit dat ik u voldoende heb geïnformeerd en wens u een fijne dag toe.

Het laatste wat ik nog kan doen is contact opnemen met het ziekenhuis die Remicade verstrekt.

Remicade krijg ik al vanaf 2002 en heb verleden jaar heb ik voor de 1e een bedrag van € 56 ontvangen via het CAK.

• Diana

Ik gebruik remicade, MTX en foliumzuur en heb wel bericht gehad van het CAK.

• miranda1963

Dat komt door de MTX, Diana. Die staat op de geneesmiddelenlijst van het Ministerie van VWS en dus niet van de Remicade.

Het wordt zo weer een puinhoop door nieuwe regelingen voor medicatie, zoals Remicade en ook Enbrel. Sinds dit jaar krijg ik Enbrel via het ziekenhuis en niet via eigen apotheek, maar heb wel bericht gehad van het CAK over de vergoeding.

Zal mij benieuwen hoe het CAK dit gaat regelen…

• aletta

ik heb dit jaar voor het eerst geen bericht gehad, heb gebeld en het klopt idd dat ik geen brief heb gekregen.

Ik gebruik Rituximab, Arava, naproxen, Pantozol, Foster en nog wat kleine dingen. Heb altijd de compensatie gehad, dit is het eerste jaar dat het “mis” gaat

Heb CAK gebeld, en mag nu fijn een aanvraagformulier gaan invullen dat hopelijk eind deze week op de website staat.

CAK kon me niet vertellen of er wijzigingen in de medicijnenlijst zijn geweest (?!?) dus dat moet ik nog even uitvogelen.

• aletta

Volgens mij is dit https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2011-14185.html#d6471e542 de link naar de nu geldende medicatielijst voor een compensatie eigen risico

Ik zie dat bij de reumamedicatie idd flink is gesnoeid. Wel MTX, geen arava (alleen 20 mg, ik slik 10 mg omdat mijn lever meer niet aankan), WEL enbrel, geen Rituximab, terwijl Rituximab een “Zwaarder”medicijn is dat ik kreeg omdat de Enbrel zijn werk niet meer doet

Ik ga dus denk ik een klein probleem hebben…. zieker geworden…. zwaardere medicatie…. maar geen compensaties meer….

Ik voel een gerechtelijke procedure aankomen hier… LEUK (ben jurist)…

• Jopie1982

Snap het ook niet. Heb MTX, foliumzuur, arcoxia en ook nog eens pufjes voor de longen. Maar ook geen bijdrag gehad.

Goed volgens mij kon je binnenkort bezwaar maken dus dat doe ik ook maar even.

Vorig jaar kreeg ik ergens nog een keer 300 euro, weet iemand wat dat was?

En bestaat dat dit jaar ook nog?

• Ans

Arletta,

Ik heb deze lijst nagekeken en onderstaand staat Remicade ( Inflixmab) bij. Wat wordt bedoeld met 3,75 is dit de dagdosering?

Ik krijg 200 mg. Remicade om de 8 weken.

REU L04AB02 INFLIXIMAB 3,75 mg

• aletta

Dat is de WTCG uitkering. Wordt ook door het CAK verzorgd, maar heeft andere criteria. De brieven gaan uiterlijk 15 november op de bus (nagevraagd bij CAK). Heb je dan nog geen brief ontvangen dan kun je een aanvraag indienen.

• aletta

inmiddels staat het aanvraagformulier voor de compensatie eigen risico op de website van het CAK. Ik heb de mijne al ingevuld en opgestuurd.

Heb ook even de WTCG test gedaan, en die krijg ik als het goed is wel (514 euro)

• Jopie1982

Heb inmiddels ook het formulier ingevuld, was ff zoeken maar heb um gevonden.

Aletta waar kun je die andere test ergens doen?

En daar moeten we dus nog ff opwachten voordat we daar weer bericht over krijgen.