cak

• christine

Hoi allemaal,

Klopt het dat de compensatie-uitkering van het CAK verhoogd is van 56 euro naar 85 euro?

Ben benieuwd of de uitkering van WTCG ook verhoogd gaat worden.:)

Zou mooi zijn ivbm verhoging “eigen risico” toch?

We wachten af!

Groeten.

• aletta

Het is idd 85 euro geworden.!!!!

• Andie

Dat klopt, maar vind ik ook wel logisch, dat als het eigen risico stijgt, dat dan de compensatie daarvoor ook stijgt. Hopelijk geldt voor 2012 en 2013 hetzelfde want ik vind het eigen risico haast niet meer op te brengen :(

• aletta

Ben dat helemaal met je eens. Maar ja weinig keuze he. En het is nog altijd beter dan gewoon alles zelf moeten betalen….

Heb een vriendin in Australie met MS, die bijna niets meer kan, maar toch 3 banen heeft. Ze woont bij haar ouders, werkt 32 uur als callcentermedewerker (vooral 's avonds) en is overdag iets bij het Leger des Heils. Haar derde baan doet ze in haar “vrije tijd” en is handwerkdingetjes doen voor een toeristenwinkel (babytruitjes breien enzo, 2 per week!). Met al dit werk kan ze net aan haar medische kosten betalen, maar het is niet genoeg om zelfstandig te kunnen wonen.

Dan is NL toch wel een heel fijn land ineens….

• Ans

Tot op heden heb ik nog niets gehoord over de compensatie eigen risico van € 85 en ik zal nog eventjes wachten voor informatie naar het CAK.Volgens mij vallen de reumapatiënten die Remicade krijgen uit de boot. Dit middel gaat via het budget van het ziekenhuis en wordt dus niet gedeclareerd bij de zorgverzekeraar. Bij de zorgverzekeraar is niet bekend dat ik Remicade gebruik.

Het is ieder jaar telkens bezwaarschriften naar het CAK sturen en dit is frustrerend.

• Jopie1982

Zelf heb ik ook nog niets vernomen.

Ik gebruik MTX, arcoxia, en foliumzuur.

En tevens ben ik longpatiënt waarvoor ik ook dagelijks medicijnen gebruik.

Snap dus niet dat ik geen bericht heb gehad.

Maar goed waarschijnlijk niet het bepaalde stofje wat er in hoort te zitten.

Maar ik ga het zeker wel na vragen, kan alleen pas na 16 oktober.

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

De brieven worden tot 15 oktober verstuurd. Heb zelf ook nog niets gehoord maar eerder heeft het geen zin een aanvraag in te dienen aldus het CAK. Vanaf 16 oktober kun je een aanvraagformulier invullen op de website van het CAK.

Groetjes Marieke (beheerder)

• hvh

Hoi,

Ik heb toevallig vrijdag de brief van het cak gehad. Het gaat om een bedrag van 85 euro wat tussen november en december gestort zal gaan worden.

Groet

• aletta

Ik heb zelf ook nog geen brief gehad, maar ga er vanuit dat de brief nog gaat komen… is tot nu toe ieder jaar goed gegaan dus dat zal nu ook wel goed gaan…

• Ans

Zoals jullie misschien in de media hebben gelezen of gehoord, is het nodige veranderd in de vergoeding van de TNF–alfa–remmers.Vanaf 1 januari 2012 worden deze middelen niet langer vergoed vanuit de verzekering, maar komen de kosten van de behandeling met dit geneesmiddel voor rekening van het ziekenhuis. Remicade wordt niet vergoed door de verzekeraar, dat gaat van het ziekenhuisbudget af. In 2011 heb ik een eigen bijdrage voor Remicade betaald ook via het CAK een compensatie van € 56 ontvangen en dit jaar niet. In 2012 geen eigenrisico betaald bij de ziektekostenverzekeraar.

Ik heb het CAK gebeld omdat ik geen vergoeding voor compensatie eigen risico van € 85 ontvangen heb, maar bij het CAK ben ik niet bekend dat ik Remicade gebruik. Reumapatiënten die Remicade gebruiken komen voor deze compensatie niet in aanmerking. Ik ga nog contact opnemen met de ziektekostenverzekering. Morgen een aanvraagformulier invullen op de website van het CAK invullen…..en dan weer afwachten.