humira

• bassie_euser@hotmail.com

Omdat Arava, Prednisolon, Plaquenil niet afdoende meer helpen moet ik

Humira gaan gebruiken. Ik slik ook bloedverdunners, en heb een pacemaker. Verder heb ik lichte longfibrose door de reuma.

Wie heeft er ervaring met humira, ik ben er eerlijk gezegd nogal huiverig van

Alvast bedankt voor jullie reacties

Bas

• Kees

Ik heb een jaar of 6 geleden gedurende ongeveer een jaar humira gebruikt. In het begin had ik er wel baat bij. Daarvoor had ik remicade gebruikt en dat hielp mij stukken beter. Helaas moest ik daar mee stoppen vanwege een ernstige longontsteking. Na zo'n 9 maanden humira te hebben gebruikt kreeg ik er opstipatie van en mijn bloedbeeld werd snel slechter. Weer stoppen dus. Nu gebruik ik Abatacept en dat doet bij mij iets.

Succes met de humira. Dit is je eerste biological? Als dat zo is lijkt mij humira een goede keus om mee te starten.

Groeten,

Kees

• tecko

Ik ben destijds begonnen met MTX en kreeg er later meer pijnstilling bij en Planqiniel ( of hoe je dat ook maar schrijft:-)). Daar werd ik helemaal niet goed van en heb toen Humira gekregen. Dat gebruik ik inmiddels bijna 2 jaar en ik doe het er nog steeds redelijk goed op. Heb er wel inmiddels indien nodig 4x 1000 mg paracetamol bij. Door de bank genomen geen problemen en kan ik zeggen dat ik vrijwel geen last heb van enige bijwerking of het moest zijn dat ik de dag van spuiten extra moe ben, maar dat heb ik op de dag dat ik de MTX neem ook.

Succes met de start van de Humira en ik hoop dat je het er net zo goed op gaat doen als ik.

gr. Marja

• christine

Hoi,

Ikzelf gebruik Humira al eigenlijk vanaf het begin dat ik te horen kreeg dat ik RA had. En het gaat goed hiermee. In het begin had ik wel een felle huidreactie, in de vorm van een dikke rode bult, maar dat was na een paar keer prikken wel over. Wel gebruik ik hiernaast MTX, dit omdat, zegt men, de Humira stimuleert en daardoor nog beter zijn werk doet. maar zonder kan het ook hoor.

Het is effe wennen met dat zelf spuiten maar na een paar keer weet je niet beter.

Je krijgt als het goed is ook info mee, zodat je precies weet waar je op moet letten, zoals bv infecties, operaties die je, eventueel moet ondergaan, vaccins etc.

Succes ermee!

groeten