Bekkeninstabiliteit?

• AnnemiekV

Misschien een beetje vreemde vraag, maar de laatste maanden heb ik steeds meer last van klachten die lijken op bekkeninstabiliteit…Ik herken het wel vanuit mijn zwangerschappen, en heb het gelukkig nooit zo erg gehad dat ik niet meer kon lopen.

Laatste maanden voel ik bij de lage rugpijn die ik al had, pijn tot diep in mijn staartbeen, en zelfs pijn in mijn schaambeen! Vaak moeite met het aandoen van een Broek, want dan moet je op 1 been balanceren, en dat gaat dus moeilijk. Kom vaak moeilijk omhoog met mijn rug, als ik gezeten heb, blijf dan wat krom lopen tot ik op gang ben, dan gaat het wat beter. Maar heb het idee dat mijn rug niet helemaal recht is, zoals voorheen.

Verder veel last van de slijmbeursontstekingen in beide heupen, en links vaak erge liespijn.

Nou lees ik veel over bekkeninstabiliteit als je zwang bent, maar dat is dus niet aan de orde! Onmogelijk ook, haha!:D

Afgelopen lente nog bij de dokter een zenuwbeknelling in de rug geconstateerd, daar Lyrica voor gekregen, maar dat helpt niet tegen de tintelingen. Ik slaap er wel wat beter op, maar dat is het dan ook.

Mijn rechterschouder is vanaf december ontstoken (slijmbeurs) maar krijg mijn arm vanaf die tijd amper omhoog, en de laatste tijd wordt het pijnlijker en moeilijker, zoals bij het haren föhnen, of aankleden.

Intussen ook nog 2 blaasontstekingen gehad, en ik heb last van mijn ogen. Niet ontstoken, wel branderig en zandkorrelgevoel. Ik hou dit in de gaten, heb vroeger een regenboogvliesontsteling gehad, en daar weinig last van gehad, tot ik vlekken in de iris kreeg. Toen met spoed door naar ziekenhuis, en speciale druppels.

Een heel verhaal, denk dat het weer tijd wordt om de reumatoloog te bellen, maar hik daar soms zo tegenaan….heb de neiging om mezelf voor te houden dat het best wel gaat. En dat is ook wel zo, overdag…..Tegen de avond en in de nacht piep ik wel anders.

Maar herkent iemand het gevoel van bekkeninstabiliteit, kan dat voorkomen bij reuma??:S

• AnnemiekV

Krijg een nieuwe stootkuur Prednison nu, en dan over 6 weken weer terug op afspraak. Verder wilt de reumatoloog een botscan laten doen, de laatste is bijna 3 jaar geleden. Maar dan moet eerst de prednison uit mijn lijf, anders heeft de scan geen zin. Maar voor nu eerst die stootkuur, om mijn lijf weer op rust te kunnen krijgen, want ik ben gewoon doodmoe van al die pijn en ongemak.

• Marieke (Beheerder)

Hoi Annemiek,

Soms helpt een stootkuur al net genoeg om je weer ff er bovenop te krijgen en door de misère heen te trekken. Het is fijn als de reumatoloog ziet dt je ff een boost nodig hebt in welke vorm ook. Hopelijk doet het ook iets voor deze klachten en helpt het snel.

Groetjes Marieke (beheerder)

• AnnemiekV

Ja, wat dat betreft ben ik ook tevreden over de reumatoloog. En ik merk een lichte verbetering nu, ben pas gisteren echt begonnen met de stootkuur, dus is nog kort. Vorige keer heb ik me er stukken beter bij gevoeld, dus ik hoop dat het nu ook zo goed helpt! Die botscan komt dan nog wel een keer daarna, ik vermoed dat daar weinig uit gaat komen, aangezien ik niet echt dikke gewrichten heb….op de enkels na dan, maar die zwelling zit net naast het gewricht.

Maar mijn klachten vond hij zeer gegrond om de botscan nog eens te herhalen.

• AnnemiekV

Pfff….na het beginnen met de stootkuur voelde ik binnen een paar dagen weer mijn blaas opspelen. En nu, een week later zit ik met een nierbekkenontsteking, wederom aan de antibiotica, en donderdag een echo om te kijken of er niet toch nierstenen zijn. Blijft bloed bij de urine zitten, ondanks alle antibioticakuren afgelopen jaar.