das dus pijnlijk.......

• tecko

als je door een hond word gebeten. Heb nu dus ook even een vraagje. Ik mag hopen dat niemand van jullie al eens is gebeten maar mocht dat wel het geval zijn dan is het voor mij handig om te weten hoe ik dit aanpak aangezien ze nogal lakoniek reageerden bij de huisartsenpost. Op zich valt de beet mee maar het is wel een open wond en qua behandeling weten we er inmiddels genoeg over aangezien mijn man op een kennel werkt en pakwerker is geweest dus ook best vaak een knauw heeft gehad. Waar ik nu even tegen aan loop is het feit dat ze weigeren bij de huisartsenpost om mij antibiotica te geven terwijl ik weet dat de kans op een infectie met een hondenbeet vrij groot is. Daarbij moet ik morgen weer Humira spuiten en ik heb geen idee wat voor invloed dit kan hebben. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik spuit maar er werd totaal niet op gereageert. Iemand enig idee hoe dit aan te pakken?Morgen eigen huisarts bellen of gelijk maar de reumatoloog bellen? Of gewoon afwachten wat er gebeurt en morgen toch een spuit zetten.

gr. Marja

• sandrab

Lijkt mij nog al duidelijk. Omdat je weerstand toch al laag is waarschijnlijk, zou ik altijd voor de zekerheid kiezen en zowiezo contact opnemen met reumatoloog of huisarts.

Geen risicos lopen !!!

gr. sandra

• Jopie1982

Met een hondenbeet moet je altijd oppassen en helemaal voor mensen zoals ons.

Het risico dat je een infectie, onsteking of wat dan ook krijgt is vele malen groter.

Ik heb geen idee of jij een goede band contact met je huisarts hebt maar anders zou ik daar morgen direct even langs gaan.

Dan kan hij namelijk de wond ook zien.

Mocht je, je daar niet goed bij voelen dan absoluut de reumatoloog bellen en er vooral niet te lang mee wachten.

Sterkte ermee.

• aletta

Sowieso de reumatoloog bellen…

Met hechtingen mag je namelijk geen Humira spuiten. En dan zou ik dus geen risico gaan nemen met een open wond….

• tecko

Een hondenbeet mag nooit dicht gehecht worden. Je kunt en mag hechten maar er moet altijd ruim gehecht worden zodat niet alles dicht gaat zitten. Ik heb geen enkele hechting gekregen. Moet nu iedere 2 uur het verband nat maken omdat volgens de arts van de HHP op die manier de rommel er uit word getrokken. Bel morgen onze eigen huisarts wel even want ik heb totaal geen vertrouwen in die man van de HHP.Ik weet wat beten kunnen doen ook al omdat Goos al regelmatig is gebeten en dat draaide vrijwel altijd uit op een ontsteking. Hij krijgt nu ook al standaard een ab kuur. Moet nu trouwens ook omdat hij een kunstheup heeft.

Maarja die lui op de HHP kennen je niet en als het even kan luisteren ze ook voor geen meter.

gr. Marja

• tecko

Was het verbandje wat ik nat moest houden om een uur of 8 al weer kwijt dus dat schoot ook niet op. Voor nood er maar even ruim een pleister op gedaan en vanochtend eigen huisarts gebeld. Ik moest even langs komen met als gevolg dat ik nu dus de hele hand in het verband heb. Inderdaad nog eens 24 uur nat houden en geen ab kuurtje. Was niet nodig ondanks de humira. Misschien toch voor de zkereheid even de reumatoloog bellen.

gr. Marja