griep?

• miranda1963

Ik ben al een aantal dagen niet lekker in orde. Afgelopen zondag lag ik met koorts in bed en de volgende dag was het alleen nog verhoging. Ik voel me heel slap, vreselijk zweten, alle spieren doen zeer en de gewrichten doen ook heerlijk mee. Vreselijk last van mijn enkel en lage rugpijn. En moe, heel moe. Heb het idee dat het een griepje is (ben niet verkouden) en ik kom er niet vanaf. Ben nu een week bezig en vrijdag moet ik weer Enbrel spuiten. Wat is wijsheid? Zit zelf te denken om maar niet te spuiten en morgen de huisarts te bellen voor advies over eventueel een kuurtje voor het geval ik ergens een ontsteking heb.

Wat vinden jullie?

• aletta

Lijkt me verstandig om even een arts te bellen. Koorts en enbrel is geen goede combinatie…. de laatste keer dat ik koorts had, de HAP gebeld en ik lag gelijk een week in het ziekenhuis omdat men het niet vertrouwde…. zegt wel genoeg denk ik he…

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

reumatoloog bellen!

groetjes Marieke (beheerder)

• tecko

Hier idem dito. Ik moest maandag Humira spuiten maar sla een weekje over. Voel me zwak ziek en misselijk en ben snotverkouden. Ze doen er hier erg gemakkelijk over en zeggen dat het geen punt is maar ik neem geen risico.

gr. Marja

• miranda1963

Ik heb de huisarts gesproken. Nijmegen bellen (reumatoloog) is altijd een probleem helaas. Je komt op de telefonische lijst, dat betekent dat het wel een week kan duren voordat ze je een keer weer bellen. Of je moet zeggen dat het een spoedje is, maar dat werkt ook niet geweldig (word je vergeten, enz.). Ik heb er in ieder geval geen goede ervaring mee! Zelfs de huisarts kan met moeite de reumatoloog aan de telefoon krijgen, dus dat zegt wel wat. Die communicatie kan in Nijmegen stukker beter.

Geen Enbrel spuiten en als de koorts niet verdwijnt maandag op spreekuur komen. Controle van bloed en urine. Volgens de huisarts heb ik geen griep, maar is er toch wel een ontsteking cq infectie aan de gang. Hij vroeg of ik een tekenbeet had opgelopen en of de reuma opspeelde. Antibiotica geven was een wilde gok. Daarbij heb ik vaak last van diarree en dan was ik nog verder van huis. Dus dit is pas aan de orde als ik koorts blijf houden en het bloedonderzoek uitwijst wat er speelt. Het is dus allemaal nog erg onduidelijk. Morgen zou ik mijn verjaardag vieren, maar ik heb de boel maar afgeblazen. Eerst maar eens aan mezelf denken en rust nemen.

Bedankt voor jullie reacties en het meedenken.

• AnnemiekV

Heel veel beterschap ermee, wat rot dat de reumatoloog zo slecht bereikbaar is! Alvast evengoed een fijne rustige verjaardag morgen, hopelijk voel je je wat beter dan!

• Jopie1982

Balen van je verjaardag natuurlijk, maar wel verstandig.

Van harte beterschap!!!

• miranda1963

Na een kleine week ziek te zijn geweest, was ik weer opgeknapt. Dacht ik tenminste……..

Nu nog geen week later is het alweer mis. Snotverkouden, hoesten en keelpijn. Echt balen!

Misschien heb ik het niet goed uitgeziekt. Kan de Enbrel hier ook een rol in spelen? Je weerstand wordt toch wel onderdrukt. In de week dat ik koorts had, heb ik niet gespoten. De week erna wel weer, want de koorts was weg en ik leek op te knappen. En nu afgelopen vrijdag maar weer overgeslagen. Ik word er niet vrolijk van en ik hoop dat de reuma nu niet ook nog gaat opvlammen.

Vooral met Enbrel licht een longontsteking toch altijd wel op de loer. Nu maar duimen dat het snel echt over is!

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

De Enbrel kan zeker een rol spelen, zoals je zelf al zegt het onderdrukt je afweer. Hier precies het zelfde verhaal maar dan met mtx en prednison. Ik merk dat de prednison mijn afweer ng verder verzwakt dan normaal en ik meteen koorts heb als er wat voorbij gewaaid komt. Uitzieken en hopen dat de reuma rustig blijft (helaas bij mij niet).

Groetjes Marieke (beheerder)