Nieuwe polsbrace mag zelf kiezen, iemand tips??

• Jopie1982

Al jaren heb ik verschillende brace soorten voor mijn pols gehad.

Ik gebruik mijn brace niet elke dag, maar heb nu al meer dan een jaar dag en nacht pijn in mijn pols, dus

vond mijn reumatoloog het tijd voor een nieuwe polsbrace.

Van haar mag ik zelf kiezen, eentje die kant en klaar is (maar wel absoluut goed hoor) of eentje die veel harder/stugger is

en die aan de hand van een gipsafdruk van je pols/arm gemaakt wordt, helemaal op maat dus, maar je kunt er veel minder mee.

Ben inmiddels ook bij de intrumentenmaker geweest en eigenlijk geven ze beiden verschillend advies, maar voor beiden is iets te vinden.

Weet zelf echt niet wat ik nu moet kiezen.

Volgende week moet ik er heen en dan moet ik er wel uit zijn.

Wat zouden jullie doen?

Hoor graag tips en voor en tegens.

• hvh

Hoi Jopie,

Ik heb ook beide,maar ik gebruik de siliconen (gemaakt met gipsafdruk) het meest. Het is waar dat je minder kunt maar dan krijgt je pols ook veel rust (is mijn ervaring dan) het enige nadeel aan deze brace vind ik is dat ie zweet.

Succes!

• Willema

Hoi Jopie,

Ik heb alleen de siliconen en die vind ik erg (fijn). De meeste ondersteuning, maar wat Sabine zegt is ook zo, het zweten is echt erg.

Ik draag onder de braces Tubifast wat het zweten een beetje tegen houdt.

Veel succes

Willema

• van buren-

/Kijk eens op braceadvies.nl achter deze website zit een fysiotherapeut

• Jopie1982

Heb toch besloten eerste een “gewone” te kiezen. Dit omdat dit toch beter schijnt te werken met het sporten.

En er wat meer bewegelijkheid is, wat ik wel nodig heb.

Ga dit een tijdje proberen en als het niet voldoende werkt krijg ik als nog eentje uit zo'n gips afdruk.

Tnx. voor jullie tips!!!

• Jopie1982

Inmiddels de gewone brace een tijdje in gebruik maar deze werkt onvoldoende.

Vandaag is er 1 op maat gemaakt, eerst is filt helemaal uitgeknipt en keer op keer gepast.

Daarna is er zo'n harde laag overheen gegaan. Kan nu mijn pols dus niet meer bewegen.

Heb hem nu een paar uur om.

Hij zit goed en niet te straks of zo maar ik heb echt verschrikkelijk veel pijn, meer dan normaal.

Hadden jullie dat ook in het begin??

Moet je pols er aan wennen of zo?

Vind dit echt niet prettig aanvoelen.