Tips met tanken!!

• Jopie1982

Lange tijd heb ik me toch weten te redden met het vol tanken van mijn auto.

Maar de laatste tijd merk ik dat het steeds moeilijker wordt.

Ik kan niet diep/ver genoeg inknijpen.

Als ik hem dan wel ingeknepen heb dan hou ik het niet vol.

Krijg hem ook niet altijd op de pal waardoor je niet hoeft te knijpen dus dat werkt ook niet altijd.

En met twee handen werk het ook al niet.

Iemand tips en tricks??

• flopje

Helaas heb ik ook geen oplossing maar heb er zelf ook veel last van.

Ik wissel wel regelmatig van hand.

Bij bijna alle pompen werken de pallen niet meer waarbij je het vastzet ivm veiligheid bij onbemande tankstations.

Nu heb ik sinds kort LPG en daarbij moet je een grote knop ingedrukt blijven houden, dat kan je wel met je hele hand doen maar je mag tijdens het tanken niet meer even pauseren en dat is ook weel vervelend..

• aletta

Tja… ik heb hetzelfde probleem. Mijn oplossing? ik stuur mijn man naar het tankstation ;)

En anders idd steeds maar van hand wisselen. Ook ga ik eerder tanken zodat niet de hele tank vol hoeft, maar slechts halve tankjes. Dat is ook de helft van de tijd dus dan is het beter te doen…

• Jopie1982

Klopt idd die pallen werken gewoon bijna niet meer. Erg vervelend.

Tanken doe ik inderdaad altijd als ie half vol/leeg is.

Maar probleem blijft sowieso al dat je hem zover moet inknijpen voordat ie uberhaubt wat doet.

Helaas heb ik niet echt iemand in de buurt die zomaar ff kan gaan tanken.

Zit er zelfs over te denken om iemand een groot aantal jerrycans te laten vullen en die dan maar te gebruiken.

Maar ja geeft ook niet zo'n lekker gevoel als ik daar mijn schuur mee vol heb staan.

Ik hoop nog steeds op de gouden tip.

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ik heb aan mijn sleutelbos een tankey hangen, gekocht op internet. Volgens mij is het officieel verboden. Je stopt hem door de gaatjes waar vroeger de vergrendeling overheen ging en tada. De vergrendeling doet het weer. Die vergrendelingen hebben ze eraf gehaald omdat ze weleens ooit geweigerd hebben en mensen gewoonweg weg liepen bij hun auto. Dus ik zou zeggen wel even erbij blijven en opletten of in goed afslaat maar het gaat echt al toen jaar goed. Ze werden eerst gewoon hier bij het benzinestation verkocht en er heeft nog nooit iemand gezegd dat ik hem niet mag gebruiken.

Groetjes Marieke (beheerder)

• aletta

En ik weet niet waar je woont, maar hier op het platteland bestaan ze nog….. bemande tankstations met oude mannetjes erin die naar buiten vliegen als er een “ hulpeloze ” vrouw staat en voor je tanken. Betaal je iets meer, maar eigenlijk vind ik soms wel heel erg handig hoor.

• Jopie1982

Tnx. voor jullie reacties.

Ik ga via internet zeker opzoek naar een tankey, lijkt me ideaal.

Zelf woon ik op de veluwe en hier zijn idd ook nog van die pompen waar mensen staan die naar buiten vliegen om te helpen.

Alleen vind ik de prijzen nu echt niet meer betaalbaar.

En het probleem is vaak tank ik buiten die tijden. Maar goed als het straks echt niet meer gaat moet ik er wellicht toch aan gaan denken….:-(

• lelie41

Als een “tanky”vinden niet lukt; ik heb altijd een rechthoekig blokje hout bij me wat ik ertussen steek…werkt prima. Je moet even de juiste dikte opzoeken waarschijnlijk.