Op zoek naar personen met Reuma voor diepte-interview

• Nicole Nouwens

Hi!

Voor mijn scriptie voor de Hogeschool van Amsterdam ben ik bezig met een onderzoek naar het gebruik van internet onder mensen met een vorm van reuma. Hoe wordt er gecommuniceerd op het internet? Dat is eigenlijk de centrale vraag. Het doel van het interview is te kijken welke middelen de doelgroep gebruikt en hoe zij deze middelen toepassen met betrekking tot hun vorm van reuma. Het interview vindt plaats op een door u te bepalen plek. Wat gebeurd er met de informatie? Het is vertrouwelijk en wordt alleen gedeeld met de HvA. Sommige resultaten zullen verwerkt worden in mijn scriptie. Het interview duurt ongeveer 30 min en maximaal een uur. Bent u iemand of kent u iemand die zou willen meewerken aan het interview? Contact mij dan via nicolenouwens@gmail.com.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Nicole

• Pepe

Volgens mij heb je ons middel al gevonden….;)

• Kees

Mijn reumatoloog zei tegen mij toen voor de zoveelste maal mijn medicatie was uitgewerkt: Ga maar eens googelen op internet. Abatacept leek mij toch het meest voor de hand liggend . Dat had ik je ook willen geven zei hij.

Dit prikbord is meer dan 1.000.000 maal bezocht. Dat zegt wel iets, toch?

Groeten,

Kees

• zwina

Heb sinds maart dit jaar 1x -per maand abatacept infuus. Werkt fantastisch, Bij een niet te snel infuustijd geen bijwerkingen. Er staat een half uur voor maar ik zeg altijd, ik heb de tijd doe het maar in een uur en dat werkt heel goed. Overigens heb ik sinds eind september weer vele pijn aan duimgewricht en de pols. Vraag me af of ht al uitgewerkt is. moet komende week weer voor infuus en meteen daarna naar de reumatoloog en zal vragen of dat zo is. Heb jaren methotrexaat gebruikt, maar helaas daar van een MTX long overgehouden en mag dit nooit meer gebruiken van de longarts.

Langzamerhand blijft er niet vele meer over tegen de pijn. Ik ben allergisch voor cortio-steroiden.

zwina