Vandaag had ik mijn eerste afspraak met mijn nieuwe reumatologe, ik ben van een reumatologe in Rotterdam (waar ik heel te vrede over was) over gestapt naar een reumatologe in heerenveen. Ik heb dus vanmiddag de eerste afspraak gehad en ik ben totaal gefrustreerd. Ik voelde me niet serieus genomen. Ik ben nu 5 jaar bekend en onder behandeling voor AP. Ik heb een histamine overgevoeligheid en de reumatologe wilde daar bewijzen voor?!. Ik volg al een jaar het dieet en dat helpt! De reumatologe heeft me op vanalles laten prikken, een aantal dingen waarvan ik zeg nuttig, b12 bijvoorbeeld, ik ben bekend met een b12 te kort maar ook op andere dingen, waarvan zij al zei ik denk niet dat er iets uit gaat komen. maar zij wilt mijn bloeduitslagen af wachten om te kijken of er een aanleiding is voor een maag darm onderzoek, ivb met de medicatie die ik nu niet kan nemen. Ik ben het daar niet mee eens. De klachten van de histamine zijn er niet als ik me aan dat dieet hou. Histamine is alleen aan te tonen via een eliminatie dieet. Bij het lichamelijk onderzoek (wat niets voorstelde, snap ook niet hoe zij ontstekingen heeft kunnen voelen) zei zij ja ik heb het idee dat het meer in je spieren en pezen zit dan je gewrichten want ik voel geen zwellingen, terwijl ik (ja want ik zag dit al aankomen) foto's heb genomen van gezwollen gewrichten. En zei vond het raar dat mijn reuma in aanvallen kwamen nou toen was ik het spoor helemaal bijster, Reuma staat er toch om bekend dat het aanvalsgewijs komt?!. Ik ben boos, verdrietig en in de war. Ik heb aan haar gevraagd of zij de diagnose van mijn vorige reumatologe in twijfel trok, waar ik nogmaals al 5 jaar onder behandeling, zij zei dat ze dat niet deed, maar dat als ik niet anders blijk te hebben dan die histamine ik qua medicatie uit behandeld was?!
Sorry voor het chaotische verhaal!