Hallo,
Mijn dochter van 4 jaar heeft na een lange ziekenhuisopname en aanhoudende gewrichtsklachten op 13 februari de diagnose JIA oligo articulair. Zij kreeg eerst NSAIDS, 4 weken later mtx. Langzamerhand heeft de reuma zich verspreid van beide knieën naar enkels, een week later haar polsen, kort daarna schouder. Begin april kreeg ze een stootkuur prednisolon ivm veel pijn in haar knieën en enkels, waarbij 3 x per dag tramadol. Zodra we hiermee gestopt waren kreeg ze weer een heftige reactie in linkerschouder, elleboog, heupen, knieen en pols. Inmiddels was de diagnose aangepast naar oligo extended. 4 weken geleden weer gestart met prednisolon 20 mg en dan na elke week 5 mg afbouwen. Ondertussen kon en mocht ze niks meer doen. Ik til haar letterlijk overal naar toe, even staan kan al niet meer. Ik merkte geen verschil tijdens de behandeling van prednisolon. Ze kreeg/krijgt nog steeds hele dag pijnbestrijding anders gilt ze het uit. Dinsdag jl. zei haar revalidatiearts dat dit geen normale beloop is en dat mijn dochter een ernstige patiënt is, ben er heel erg van geschrokken (me dochtertje was niet mee). Ze gaf aan dat bij haar de pezen ook meedoen. Vandaag weer bij de kinderreumatoloog geweest en die bevestigde dat zij ernstige reuma activiteit heeft waarbij 20 of 30 mg prednisolon niet aanslaat en mtx samen met 3 x per dag NSAIDS niet helpt. Hij zei ook dat nu haar SI gewrichten ontstoken zijn waardoor ze dus niet meer kan zitten, liggen of staan. De activiteit in haar heupen is ook enorm. Ben eigenlijk einde raad en zorg alleen voor me meid en heb nog een kindjes van 2. Wil graag in contact met moeders komen om ervaring uit te wisselen of gewoon even te kunnen praten met iemand die weet hoe het voelt. De kinderreumatoloog heeft nu voorgesteld om met enbrel te beginnen, maar dat wilt hij eerst in het medisch team bespreken omdat ze sinds 14/2/2012 mtx gebruikt en normaliter dit 6 mnden gebruikt dient te worden. Ook wilt hij haar gezien de ernst van haar klachten opnemen. Ik moest haar blijven temperaturen dit omdat ze 2 x een koortspiek heeft gehad en haar klieren zijn overal vergroot.
Ben einde raad en machteloos haar gillen gaat door been en merg .
At