Breukje door Methotrxaat

• Willema

Hallo mensen,

Heeft iemand al eens meegemaakt dat je een breukje hebt gekregen door de Methotrexaat???

Bij mij is dat afgelopen maandag geconstateerd, nooit aan gedacht.

Maandenlang pijn net onder je knie, die door fysio niet te verhelpen was.

Zit er een klein breukje net onder je knie in het scheenbeen, wist niet wat ik hoorde.

Hoor a.s. maandag hoelang, hoever in het gips.

Balen.

groeten Willema

• Marieke (Beheerder)

Willema,

Het staat in de bijsluiter genoemd als bijwerking onder de noemer ‘zeldzaam’ (1/1000-1/10000).

Groetjes Marieke (beheerder)

• Marieke (Beheerder)

Willema,

Bij toeval liep ik hier nog tegenop… Wel een beetje technische tekst…

NVTG botbreuk mtx

• Willema

Hoi Marieke,

Heb het berichtje gelezen, zie wel wat me morgen te wachten staat.

Ik vraag in ieder geval een osteoporose onderzoek aan, ben veel te benieuwd of er met de rest van de botten iets aan de hand is.

Groetjes Willema

• Marieke (Beheerder)

Willema,

Nooit eerder gehad, onderzoek op osteoporose? Dan heb je nu ook wel kans dat ze een nucleaire botscan zullen maken, daar is meer op te zien dan standaard scan voor osteoporose.

Gezien de reacties hier (geen) en het feit dat we weinig over te vinden is zal het weinig voor komen. Lijkt me zinvol om zeker te weten of het en van de mtx is of ook een andere oorzaak kan hebben.

Hopelijk niet te lang in het gips en een voorspoedig herstel, sterkte!

• Willema

Hoi,

Beetje late reactie maar ik moet 6 weken mijn knie ontzien en loop met krukken en heb een rolstoel voor als ik naar buiten ga.

Gips zou een te lange revalidatie tijd vergen, na de 6 weken met gips.

Heb een gewone botscan gehad gisteren en een nieuw medicijn, Leflunomide, iemand bekent mee???

Van de week kan ik bellen voor de uitslag van de scan.

Groetjes Willema

• aletta

Lefluomide is volgens mij gewoon Arava (maar dan de “goedkoopste versie” )

Beetje een soortgelijk medicijn als MTX, in die zin dat het in dezelfde categorie medicatie valt, maar als MTX niet goed gaat is dit het eerstvolgende alternatief.

• Marieke (Beheerder)

Hoi Willema,

Vervelend dat het gebroken is en bijzonder door de mtx?! Geen gips is op zich wel praktischer waarschijnlijk. Let wel op met krukken, hiermee overbelast je al snel polsen en schouders, niet ideaal voor een reumaatje.

Hopelijk levert de botscan niks op verder en is het gewoon pech verder.

Leflunomide is inderdaad de werkzame stof van Arava. Over Arava kun je hier genoeg vinden, kijk maar eens in de zoekfunctie. Zelf helaas geen goede ervaringen mee, ik heb er ernstige huidreacties op gehad.

• aletta

Mijn ervaringen zijn er heel goed mee. MTX ging niet met mijn lever, die ging erg raar doen. Bij Arava geen last van, en gebruik het nu alweer 4 jaar…..

• Willema

Hallo,

Heb net de uitslag gehad v.d. scan, osteoporose aan de re-heup en beginnende in de wervelkolom.

Weer meer medicijnen erbij.

Baal stevig

Groet Willema