Revalidatiecentrum

• Jopie1982

Na alle strijd met medicijnen. Positief, negatief, medicijnen voor een medicijn, alle bijwerkingen.

Medicijnen die niet aanslaan of wel aanslaan maar naar verloop van tijd niet meer helpen.

De problemen met mijn enkel, gewrichten en ga zo maar door.

Is donderdagavond in het ziekenhuis besloten dat ik ga starten met een revalidatietraining.

Een half jaar lang ga ik 2 dagdelen per week er naar toe.

Ben nog een beetje ondersteboven, maar wellicht is het een goede stap en kom ik er veel sterker uit.

Heeft er hier iemand ervaring met zo iets en zo ja…..kan iemand mij vertellen wat ik kan verwachten??

• aletta

heb ook zoiets gedaan.

Ik heb er veel aan gehad. Je krijgt eerst een intake gesprek en dan wordt gekeken welke onderdelen voor jou handig zijn. Voor mij was dat de psycholoog (kom je bijna altijd wel even bij langs daar), fysiotherapie, bewegingsagogie, en ergotherapie. En dan hoop ik even dat ik er niet eentje oversla nu. En dan is het gewoon een kwestie van beginnen. Sommige dingen zijn heel zinvol. Andere dingen vond ik nogal gezaver. Ik heb het in ieder geval zeker ook als een leuke tijd ervaren hoor!

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ook ik heb het in het begin gedaan voor de reuma en loop nu weer bij de revalidatiearts vanwege alle bijkomende problematiek opnieuw. Ook ik heb ergo, fysio, psycho en nog wat therapieën gehad. Bij mij gebeurde dat in een groep waardoor je meteen ook lotgenoten contact had maar meestal is dat volgens mij niet zo. Nu iig niet…

Groetjes Marieke

• Jopie1982

Tnx. voor jullie reacties.

Zie er zelf toch best wel tegen op, maar besef dat het ook wel goed kan zijn.

Maar vind een half jaar lang, 2 dagdelen per week en de vraag is of ik dan 's middags wel kan werken.

Hoop regelen en gedoe op mijn werk en toch best wel de spanning van wat het werk er van vind.,

Marieke dit is ook groeps.

Je zit in een groep van 10 mensen en je hebt fitness, zwemmen, psycholoog, fysio, bewegingstherapie, ademhalingstherapie, arts.

Enz. heb even met het centrum gebeld, werd gek van wat me te wachten stond.

Ben nu wat meer gerustgesteld en tja…..nu maar afwachten.

• Jopie1982

Inmiddels alle papieren gehad en de benodigde vragen lijsten.

Vond ik moeilijk om in te vullen, je krijg veel vragen of je down / deprie / verdrietig enz. bent door je klachten.

Maar bij mij ligt dat zo anders, en de longproblemen, maar vooral ook de reuma heeft daar een sterke invloed op.

Nou ja als alles zo zwart op wit staat wordt je wel weer even met je neus op de feiten gedrukt….

Goed in juni gaan we starten, ben erg benieuwd en toch wel hoopvol, veel goede verhalen.

En een super ARBO arts die veel dingen geregeld heeft qua minder werken enz. geeft een stuk meer rust.

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Fijn dat de Arbo zo meewerkt dat moet rust geven ten aanzien van er werk. Confronterend zal het wel zijn maar anders bereik je waarschijnlijk ook niet genoeg. Zet door meid, uiteindelijk kamp je er waarschijnlijk van op!

Groetjes Marieke (beheerder)

• Jopie1982

Inmiddels begonnen bij het revalidatiecentrum, twee keer in de week.

Behoorlijk pittig en heftig allemaal.

En natuurlijk heel confronterend.

Maar inmiddels wel blij dat ik deze kans krijg.

Gaat me hopelijk een heleboel opleveren.

Mochten mensen ook ooit voor de keuze komen te staan…..zeker aangrijpen.

Zelf merk ik er nog niets van omdat ik te kort bezig ben.

Maar anderen die er langer lopen zijn zeer positief. Doen dus!!