Heb ik ap?

• hanna

Hoi hoi,

Ik ben 30 jaar en door mn huisarts doorverwezen naar reumatoloog om te kijken of ik misschien ap heb. Moet alleen 6 weken wachten.

Kunnen jullie mij helpen. Wat denken jullie hiervan?

Heb al heel lang flink last van rug (bovenin en tussen schouderbladen) en si- gewricht.

Op mijn 18de is er een scoliose geconstateerd.

Ik heb altijd dus de klachten daarop afgeschoven.

Voel me nooit fit. Altijd moe, hoe langer ik uitslaap hoe meer last. Pijn in rug/schouderbladen, boven in mn rug voelt het alsof ik wat moeite heb met ademen. Of er niet genoeg ruimte is.

Heb sinds klein jaar last van handen. Met name pink en ringvinger. Pijn is niet precies op1 plek. Voelt alsof ik minder kracht heb. Stijf. Kan moeilijker vaatdoek uitwringen. Met autorijden wordt het sturen na poosje vervelend.

Alsof ik er geen kracht voor heb. Die houding voelt dan niet meer fijn.

Zoals ik al zei schoof ik het altijd op scoliose.

Nu is er alleen pas psoriasis ontstaan op mijn hoofhuid en oren. Mijn overgrootvader had dit ook heel erg en ook reuma.

Hierdoor stuurt ze me nu dus door naar reumatoloog. De combinatie.

Heb niet duidelijk zwellingen ofzo.

Wat denken jullie? Zou het mogelijk zijn dat ik ap heb. Herkenen jullie dit?

• hvh

Hoi Hanna,