Kraakbeenherstel is mogelijk bij artrose...!

• Pepe

http://www.reumafonds.nl/actueel/nieuwsoverzicht/gewrichtsdistractie-succesvol-bij-artrose?utm_source=nieuwsbrief18042012&utm_medium=e-mail&utm_campaign=nieuwsbrief

Ik ben aan het mailen, maar het is waarschijnlijk nog te vroeg voor mijn rug… :(

• Paul (moderator)

Je moet het altijd proberen.. toch?

Wat heb je immers te verliezen!

Paul (moderator)

• Pepe

Nee, het is nog in een experimentele fase, alleen de resultaten van enkels en knieen worden vergeleken.

• miranda1963

Je kunt je aanmelden bij artrose aan de knie. Helaas wordt de enkel alleen genoemd dat het goede resultaten geeft, maar niet dat je je daar voor kunt aanmelden. Ik heb namelijk mijn onderste spronggewricht versleten. De optie die ik nu heb is vastzetten, maar dit heb ik nog even uitgesteld.

• Pepe

Dat is positief, een operatie-indicatie is nodig, voor de enkel kun je je zeker ook aanmelden.

Een BMI van onder de 35 is nodig en je mag niet ouder zijn dan 65, verder zijn er nog een paar regels maar dat hoor je in een gesprek.

• miranda1963

Mijn BMI is 25 en ik ben 48 jaar, dus wat dat betreft zit het wel goed. Wel ben ik bijv. een roker, wat tegenwoordig al snel ervoor zorgt dat je niet in aanmerking komt. Direkt stoppen gaat even niet lukken, ben net mijn moeder verloren, dus ik heb wel wat anders aan mijn hoofd.

Maar ik overweeg wel informatie in te winnen over deze ingreep. Eén nadeel is dat je niet zeker weet of je bij de gelukkigen zit. Ik wil namelijk mijn enkel (onderste spronggewricht) niet vastgezet. Ik heb dit nog uitgesteld, omdat na zo'n ingreep het bovenste spronggewricht dan sneller gaat slijten en dan zit ik over een aantal jaar alsnog aan een prothese. Momenteel krijg is bij de fysio spierversterkende oefeningen en zo hoop ik alles te kunnen rekken.

Maar deze nieuwe techniek heeft mij echt wel aan het denken gezet!