Ik zit met een vraag over Humira. Mijn onlangs overleden moeder had artrose en de ziekte van Crohn. Nu was de Crohn erg actief en hielp de Remicade niet meer. Er werd overgegaan op Humira.
Het vreemde hiervan vind ik dat ze op 1 dag vier injecties heeft gehad. Nu moet ik erbij vertellen dat ik niet weet welke dosering, maar toch vind ik het erg veel.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand of dit normaal is? Voor de Humira heeft ze ook nog een tijd Prednison gehad.
Na die injecties kreeg ze flink de griep, daarna een luchtweginfectie (ze had ook een milde COPD) en vocht achter de longen. Dit vocht is door middel van plastabletten afgedreven.
Alles leek goed te gaan, behalve dat ze tot op het laatste benauwd was. De volgende dag mocht ze naar huis, maar ze is plotseling in haar slaap ‘s ochtends vroeg of ’s nachts (dat is nog niet duidelijk) overleden.
Nu hebben we duidelijk onze vraagtekens bij alle behandelingen. Vooral al die Humira op één dag! Het lijkt wel of alles hierna begonnen is…….