Hoi,
Net terug uit het ziekenhuis en moet het even van me afschrijven. In december begonnen met Humira. Leek in eerste instantie te gaan werken maar de laatste weken nam pijn weer toe. Blijken inderdaad weer een aantal gewrichten ontstoken te zijn. Omdat ik ook een aantal vage bijwerkingen heb (die we voor gemak maar even aan de humira wijten) heeft de reumatoloog voorgesteld te gaan switchen naar Cimzia. Dit is poging nummer 5 om de juiste medicijnen voor mij te vinden en ik ben blij dat de reumatoloog iedere keer handelt als het niet blijkt te werken maar ik word er ook een beetje moedeloos van. Loop al hele lange tijd op mijn tenen wat ik vol kan houden omdat ik er iedere keer nog vanuit ga dat de situatie beter gaat worden met de juiste medicijnen maar het wordt zo langzamerhand erg lastig om positief te blijven denken. Reorganisaties en een nieuwe chef zorgen er ook nog eens voor dat het op het werk drukker wordt. Ook daar zijn ze erg begripvol maar heb er zelf zo'n moeite mee dat ik me niet zo kan inzetten als ik zelf zou willen. En wat ik nog wel het ergste vind is dat dat mijn oudste laatst dacht dat hij de oorzaak van mamma's pijn is (gelukkig konden we hem goed uitleggen dat dat niet het geval was) en begint de jongste van 2 ook al naar mijn arm te wijzen terwijl hij auw zegt, Heb zo langzamerhand het gevoel dat ik de controle over mijn eigen leven en lijf aan het kwijtraken ben. Zo dat moest er even allemaal uit.
groetjes,
Janneke