mtx

• monique

Hallo,

kan iemand van jullie zeggen of je van het nemen van de mtx meer pijn kunt krijgen?

Mijn dochter (13 jaar) is ervan overtuigd dat ze de dag na het nemen van de mtx meer pijn heeft dan andere dagen.

Zou dat kunnen?

groetjes

Monique

• Janneke

Hallo Monique,

Ik heb precies hetzelfde, de dag na MTX-gebruik heb ik ook meer pijn in mijn gewrichten. Ik heb een keer aan de reumatoloog gevraagd of dit ‘normaal’ is en zij vertelde dat meer mensen daar last van hebben.

groet,

Janneke

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ik heb het ook, heb altijd het gevoel dat m'n lijf dan ‘te druk’ is met het opruimen van de mtx.

Groetjes Marieke (beheerder)

• Ingrid37

Hier hetzelfde. Wilde er ook al een topic over openen. Ik injecteer iedere maandag begin van de middag en tegen de avond krijg ik veel meer pijn, soms zo erg dat ik geholpen moet worden met uitkleden voor ik mijn bed in kan. Zou willen dat ik mocht stoppen met die troep. Heb ook het idee dat het niets doet voor mij. Heb het al een aantal keer aangegeven bij de reumatoloog, maar mag niet stoppen. Gr. Ingrid

• monique

Hoi,

heel erg bedankt voor jullie reactie's! Lotte is erg blij met de bevestiging. Ik kon het eigenlijk niet geloven maar ze heeft toch gelijk. Wat is dit toch een geweldige site. Wij hebben al zoveel tips en info gekregen.

Jullie zijn echt SUPER!!

groetjes Monique

• Marieke (Beheerder)

Hoi Ingrid,

ook al krijg je eerst meer pijn, het kan zijn dat de mtx toch echt de ontstekingswaarden naar beneden brengt en dus op de lange termijn de gewrichten beschermt en schade voorkomt. Dan kun je wel een dag meer pijn hebben na de mtx maar dan worden in de toekomst grotere problemen voorkomen. Uiteindelijk kiest de reumatoloog dan voor de gevolgen die het grootst zijn.

Groetjes Marieke (beheerder)

• Ingrid37

Hoi Marieke,

Ik weet het, zo zou het moeten zijn, maar bij mij houdt de pijn toch zeker zo'n 4 dagen aan en als het wat tot rust gekomen is mag ik de volgende spuit weer nemen. MTX zou ook een positieve invloed hebben op de werking van Prednison. Mijn bloedbezinksel is altijd hoog, maar sinds oktober vorig jaar extreem hoog, zo tussen de 100 en de 128. Heb al een ziekenhuisopname achter de rug. Alles is onderzocht; conclusie er zit een giga ontsteking in mijn heup + heup is aan vervanging toe. Eerst moet echter bloedbezinksel op 1 of andere manier dalen, dus in juni mag ik weer naar de reumatoloog en worden mijn medicijnen opnieuw bekeken. Ze had het al voorzichtig over stoppen met MTX, dus er is hoop :), nu maar hopen dat er een goed alternatief is wat wel werkt. Gr. Ingrid

• Jopie1982

Zelf spuit ik oom MTX (30) en ben de dag er na ook helemaal van de lat.

Half van de wereld,zwaar beroerd en veel meer pijn.

Maar moet wel zeggen dat het in het begin veeeeel erger was. Dus dat hou ik mezelf altijd maar voor ogen.

Sterkte ermee.

• Kees

Dag Monique,

Eigenlijk is het wel een goed teken dat je dochter meer pijn ( bijwerking) heeft een dag na inname van de MTX.

Zelf heb ik meer last van vemoeidheid een dag na inname. Daarna voel ik me elke dag beter. Dan ben je geneigt om de volgende inname maar uit te stellen.

Niet doen want uiteindelijk raak je dan toch achterop en neemt de activiteit van de RA weer toe.

Groeten,

Kees