Mobiliseren knie

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Was maandag bij de reumatoloog en het viel hem op dat ik mijn knieën niet meer kan strekken. Dit bleek te komen door slijtage aan de achterkant van de knieschijf. Nu zou dit strekken wel gemobiliseerd moeten worden.. Mijn fysiotherapeut zei meteen dat het heel pijnlijk is maar wel heel nuttig. Iemand ervaringen?

Groetjes Marieke (beheerder)

• Joke (moderator)

Nee , sorry op dit gebied (gelukkig) geen ervaring…!!!

Liefs Joke (moderator)

• Jopie1982

Marieke hier geen ervaring met knie. Heb alleen wel een paar weken terug flink mijn enkel onder handen laten nemen.

Was een soort van klapvoet geworden door al die tijd gips en tape.

Dan rekken ze hem ook op (zal wel heel anders zijn) maar kan ze zeggen dat het idd verschrikkelijk veel pijn (wil je niet bang maken maar ben wel eerlijk).

het gaat wel heel rustig en ze hielde me ook echt wel goed in de gaten en als het echt neit ging stopten we wel.

Maar je moet wel over een bepaalde grens heen en dat was geen pretje.

Inmiddels voor jezelf een keuze gemaakt om het wel/niet te doen?

Of ben je er al mee bezig?

ben benieuwd.

Uiteindelijk was voor mij het resultaat wel geweldig.

• Pepe

Ik vond het mobiliseren van de grote teen al geen pretje…

• Kees

Dag Marieke,

Het sluipt er langzaam in bij RA. Opeens merk je dat je een been of arm niet meer goed kunt strekken.

Mij lukt het nog steeds door plat liggend op mijn rug op bed mijn knie(en) in de matras te drukken. Na regelmatig oefenen win je weer verloren mobiliteit terug.

Groeten,

Kees

• tecko

Bij mij waren het niet mijn knieen maar mijn ellebogen. Het doet inderdaad …….zeer om dat weer een beetje in fatsoen te krijgen en ik ben echt ook heel eerlijk als ik zeg dat ik vaak een lelijk woord gezegd heb en de peut soms wel eem peut verkopen kon. Toch ben ik blij dat ik het door gezet heb want ik kan ze nu eigenlijk weer normaal gebruiken. 1 arm kan ik weer vrijwel helemaal strekken en de rechter houd nog een klein stukje tegen. Ik kon mijn haar niet meer kammenen mijn kleren heel moeilijk aan krijgen en meer van dat soort dingen. Ik zou er echt tegen op zien als ik dit nog een keer weer zou moeten hebben maar zou het wel weer doen want ik heb er zo vreselijk veel bij gewonnen.

gr. Marja

• miranda1963

Ik ben bij de fysio ook mijn strekken van de benen aan het trainen. Beide knieen geven beperkingen, maar nu na een half jaar is er toch verbetering. Het gaat langzaam en moeizaam met de nodige pijn en frustraties maar iedere verbetering - hoe klein ook - is dikke winst. Ik ben er blij mee. Op de loopband probeer ik nu ook rechterop te gaan lopen, want door de beperkingen in de knieen was ik behoorlijk voorover gaan lopen. Het enige wat nog beperkt op de loopband is mijn versleten enkel. De ene keer kan ik een kwartier lopen en de andere keer nog geen 5 minuten. Dit is erg wisselend.

Mijn ellebogen daarentegen zijn gewoon vergroeid. Daar is echt geen eer meer aan te behalen, behalve het trainen van de spierkracht. Het strekken is helaas fors beperkt. Links zit een tweede prothese en deze arm is echt zwak.

Alle kleine beetje helpen, zeg ik altijd maar!

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Het zal er wel van moeten komen maar ik heb even nog niet besloten wanneer… Ik ben net weer m'n werk aan het opbouwen… Dat gaat even voor.

Groetjes Marieke (beheerder)