Als ik lees wat jullie allemaal voor medicatie gebruiken, schrik ik er wel van. Ik heb 9 jaar alleen mtx en als het nodig was diclofenac gebruikt en dat ging al die tijd goed.
Ik had wel ontstekingen, maar die kwamen en gingen ook weer, dus was leefbaar. Ik verlegde wel mijn pijngrens.
ik ben dus in oktober vorig jaar meteen gestopt met mtx, omdat ik na het spuiten, 2 dagen heeeeel erg ziek was. 2 dagen op en boven de wc en als een zombie rondlopen.
Ik ben toen met arava begonnen en 2 maal per dag diclofenac, maar het geeft idd niet het gewenste resultaat.
Na 2 maanden, in december heb ik ook een stootkuur prednison gehad, maar daar kreeg ik , ondanks de maagbeschermer, enorme maagpijn van, dus ook geen optie.
De prednison spuiten werken bij mij niet.
Ik word er soms erg radeloos en boos van. Ik ben ook niet een persoon om meteen aan de telefoon te hangen met de reumatoloog als het minder gaat, maar mijn grens is nu wel
heel erg opgerekt. Vooral omdat het vnl. in mijn rechtervoet is en ik dus niet vooruit kan…..
Over 5 weken ga ik kuren in Montenegro en dan hoop ik goed mee te kunnen doen met de Tai Chi en het aqua zwemmen. Ik ga dan mijn enkel maar eens heel veel aandacht geven
en hopen dat het in de zomer beter wordt.
11 april naar dr. Verheesen en dan maar eens alles op tafel gooien…..
gr. sandra