vitamine D

• aletta

Ik ben sinds een paar maanden op advies van de reumatoloog extra vitamine D aan het slikken en voel me eigenlijk beter dan ooit :)

En tot mijn verrassing was ik even op de website van het reumafonds, en daar stond dat er net een onderzoek was geweest naar de werking van vitamine D bij reumapatienten. Het schijnt dus een ontstekingsremmende werking te hebben…

Ik heb wel vitamine D van de natuurwinkel, dus zonder ook maar iets extra's erin (merk heet Pura). Misschien is het voor anderen hier ook een aanrader?

• AnnemiekV

Er is een website,geschreven door een reumatoloog,over het effect van vitamine D,en dan vooral het effect als je het tekort hebt.Heel interessant.Op zich zijn die tabletjes van de natuurwinkel ook prima,maar als je echt een tekort hebt,doen die te weinig.Zelf heb ik B12 tekort en ook vitamine D tekort,en voor de D slik ik zelf tabletten van Bonusan,due zijn wat hoger gedoseerd,en zijn capsules met olie erin.Door de olie neem je de D beter op.Zeker in de winter lopen veel mensen met een tekort,meer dan men denkt!

Let wel op dat je niet overdoseert,want dat kan dus bij vitamine D wel,B12 daarentegen niet.

• aletta

Ik gebruik die met olie juist niet, omdat ik heel gevoelig ben voor diverse stoffen. En die stoffen zitten in die olie…

Ik had geen vitamine D tekort, maar wel een gevoelige huid (snel eczeem) en om die reden raadde de reumatoloog het me aan. De tabletjes werken voor mij perfect.

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Vit D spuitjes voor inname krijg ik vergoed…

Groetjes Marieke

• AnnemiekV

Dat is prima,als die tabletjes werken Aletta,als je geen tekort hebt,dan is dat ook voldoende wat daarin zit.Ik zelf doe het goed op die met olie gevulde capsules.Ik heb geen gigantisch tekort,maar zat wel onder de grens,en dat na de zomer,terwijl ik dus enorm veel buiten ben en enorm graag in de zon vertoef.Dus als ik dan niks slik,zit ik in de winter dan echt te laag.