Fysiotherapie te duur

• Paul (moderator)

Fysiotherapie te duur voor mensen met reuma

Een meerderheid van de respondenten van het Meldpunt Fysiotherapie (82%) verwacht dit jaar de

eigen kosten voor fysiotherapie niet te kunnen betalen. Dat blijkt uit een analyse van het Reumafonds

in samenwerking met onderzoeksbureau Motivaction. Daarnaast worden mensen met reuma door

zorgverzekeraars geweigerd voor een aanvullende verzekering.

Het Reumafonds startte in januari een onderzoek omdat mensen met reuma per 1 januari geen fysio-

therapie meer vergoed krijgen vanuit de basisverzekering. Van de 2,3 miljoen mensen die leven met

reuma (inclusief artrose), heeft 1,1 miljoen zodanig ernstige klachten dat zij gebruik maken van

fysiotherapie (TNO, 2011). In drie weken tijd hebben meer dan 2800 mensen via het Meldpunt

Fysiotherapie gereageerd.

Lees de rest van het artikel…

• flopje

Ja ik ga op dit moment ook niet meer, terwijl ik me er wel beter bij zou voelen. Ik heb artrose en fibromyalgie en de reumapolis via Az*i*o. Er zat 100% vergoeding in maar dit jaar nog maar 24 (kan ook 20 of 26 zijn dat weet ik niet meer) dus ongeveer 1x per 2 weken. Maar aangezien de kans groot is dat ik aan het eind van het jaar een knieprothese moet heb ik de regulaiere maar gestopt. Want na de operatie heb ik dus echt fysio nodig.

• chantal

Ik heb ook behoorlijk in moeten leveren op mijn fysio. Ging eerst 1 a 2 keer per week dat is nu 1 keer in de 2 a 3 weken wat gewoon te weinig is en dat geeft mijn lichaam extreem geod aan :? en merk het in mijn dagelijks leven mja is niet te betalen anders krijg maar max rond de 23 behandeling vergoed.

• Joke (moderator)

Ja bij mij was dat ook het geval , maar ik heb ook dystrofie en daarvoor

is nog wel chronische fysio in het pakket , dus kan mijn fysio “gelukkig”

smokkelen.

En kan ik net zoveel behandelingen krijgen als ik wil alleen staat er dan

op papier dat ik voor m'n dystrofie kom.

Maar dat maakt niet uit , het is voor mij dus een geluk bij een ongeluk

Maar had liever geen dystrofie gehad hoor.

Liefs Joke (moderator)

• Jopie1982

Vind het nog altijd belachelijk en kan me er ook nog heeeeeel boos om maken.

Ik heb zoveel baad bij fysio, het helpt mij echt.

Hoe kunnen die mensen dan in vredesnaam zeggen dat het NIET bewezen is dat het voldoende helpt…

• tecko

Ik mag van geluk spreken denk ik dat wij hebben kunnen overstappen zonder enig probleem. We krijgen wel alles vergoed en ik moet zeggen ik kan ook echt niet zonder. Toch weet ik dat we geluk hebben omdat we de premie op kunnen brengen.

gr. Marja

• Marieke (Beheerder)

Hi,

Ik heb een andere verzekering genomen Agis via de postcodeloterij… Nu dus 100% vergoed…

Groetjes Marieke