Even voorstellen

• Janneke

Hallo,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en vond het wel eens tijd worden om ook lid te worden en me voor te stellen.

Ik ben Janneke, 36 jaar, getrouwd en moeder van 2 kleine jongens.

Een kleine 2 jaar geleden ben ik bij de reumatoloog terecht gekomen nadat op een mri een ontsteking aan mijn elleboog was geconstateerd. Het heeft zoals bij velen even geduurd voordat er een diagnose is gesteld omdat ik geen reumafactor in mijn bloed had en de klachten beperkt waren tot mijn beide ellebogen.Mijn reumatoloog heeft me grondig binnenste buiten gekeerd en omdat het niet lang duurde voordat ook andere gewrichten gingen ontsteken heeft ze toch de diagnose RA gesteld (een second opinion zorgde voor de bevestiging). Dus begonnen met MTX, na paar maanden plaquenil erbij en nog een paar maanden later salazopyrine erbij. Ondertussen ook prednison om ontstekingen een beetje rustig te houden. Sinds eind van vorig jaar overgestapt naar Humira. Had niet meteen een hallelujah gevoel zoals je wel eens leest maar na aantal keer spuiten zijn ontstekingen duidelijk weg, alleen de pijn wil niet helemaal weg gaan (wel een stuk minder gelukkig).

De afgelopen 2 jaar zijn pittig geweest, veel pijn, altijd moe en toch proberen werk met de zorg voor 2 kleine kinderen te combineren. Ik heb gelukkig een hele fijne werkgever en bedrijfsarts die met me meedenken waardoor ik al ruim een jaar een paar uur per dag minder werk (gedeeltelijk ziek thuis) waardoor het me lukt aan het werk te blijven. Onlangs de knoop doorgehakt en besloten de komende jaren minder te gaan werken (16 tot 28 uur). Als ik zuinig moet omgaan met mijn energie dan besteed ik deze liever aan mijn kinderen dan aan mijn werk (moet wel eerlijk bekennen dat ik ook in de luxe positie zit dat dit financieel mogelijk is).

Het lijkt me fijn om met jullie informatie uit te wisselen en hoop dat ik ook zo mijn bijdrages kan leveren.

groetjes,

Janneke

• Jopie1982

Hoi Janneke,

Van harte welkom hier.

En om info uit te wisselen ben je hier op de juiste plek.

Veel mensen hier weten precies hoe het voelt om bepaalde medicijnen te nemen, om te gaan met energie, pijn,

hoe te verdelen enz.

Dus dat moet goed komen.

Fijn dat je er bent!

• Paul (moderator)

Hoi Janneke,

Welkom op ons forum. Leuk dat je ons hebt gevonden, minder leuk natuurlijk dat je reuma hebt.

Je kan hier lekker je verhaal kwijt bij mensen die het allemaal begrijpen! En daar doen we dit voor!

Paul (moderator)

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Welkom! Heel herkenbaar verhaal voor dit prikbord… Hopelijk kun je hier je ei kwijt indien nodig. Wij zullen proberen je met raad en een luisterend oor bij te staan!

Groetjes Marieke (beheerder)

• hvh

Hoi Janneke,

Welkom op het forum!

Ik hoop dat je je hier thuis voelt!

Groetjes

• Joke (moderator)

Hoi Janneke,

Een warm welkom hier , fijn dat je ons gevonden hebt.

We proberen er allemaal het beste van te maken.

En vooral ons verhaal kwijt te kunnen en veel begrip

van een ieder.

Het spijt me van je reuma , maar uit ervaring weet ik

dat het hier heel fijn is …….we zitten jammer genoeg

allemaal in hetzelfde schuitje.

gr Joke (moderator)

• Janneke

Beste allemaal,

Dank voor jullie welkom. Ik hoop ook jullie een ‘luisterend oor’ te kunnen bieden.

groetjes,

Janneke