Hallo,
Sinds een jaar weet ik dat ik reuma heb en zit ondertussen op verschillende medicijnen, nu ook MTX sinds die maanden in combinatie met prednison, placonil ea. Ik zit er nu effe helemaal doorheen ,ik had de hoop erop dat het eindelijk wel eens beter mag gaan met de klachten, maar ik zit weer opnieuw thuis en ben om de haverklap ziek,nu ook weer bah. ondertussen weet ik ook dat mijn werkgever me niet meer op mijn oude functie wil hebben ,hij denkt dat ik het niet aan kan, ik denk ondertussen dat hij gelijk heeft. als het zo doorgaat zit ik over een jaar in de WW. De arboarts vindt namelijk dat ik wel volledig arbeidsgeschikt zal worden. Ik geloof nergens meer in. in een jaar tijd mijn gezondheid kwijt en mijn baan waar ik zo van hield. ik was jongerenmaatschappelijk werker. De bijwerkingen van de verschillende medicijnen maken me ziek, ik wil ontzettend graag weer aan de slag, maar wat kan ik nog wel doen, ik heb het idee geen perspectief meer te hebben. Ik ben een huilebalk, zonder baan, met het huis op de kop, ook daar heb ik op dit moment de ernergie niet voor. tot dinsdag werkte ik weer 16 uur, maar ook dat is me op dit moment teveel.
En dan die antwoorden, ja maar je zit ook in een rouwproces en stel nu eerst jezelf maar eens op de voorgrond, bah. De RA heeft me mijn baan waar ik zielsveel van hield al afgenomen, gelukkig heb ik wel een hele fijne reumatoloog en reumaconsulent en een hele fijne man en lieve kinderen en kleinkinderen.
Natuurlijk weet ik ook dat mijn werkgever verplicht is mij passende arbeid aan te bieden en verdere blabla, maar ik weet nu al voor 99% dat dat niet zal gebeuren, zeker nu niet met de 9 miljoen die ze moeten bezuinigen in de sector waarin ik werkzaam was.