Kom ik vandaag bij de apotheek om ibuprofen 400mg te halen. Ik heb namelijk 800retard van mijn reumatoloog gekregen maar ik wil mijn best gaan doen om af te bouwen van pijnmedicatie voor zover mogelijk. Ik vind het zo rot om afhankelijk te zijn van al die pillen.
Ik vraag om ibuprofen 400mg, ze legt het op de toonbank, kijkt in haar computer en begint een zeer vaag verhaal van: o, ik zie hier dat je methotrexaat gebruikt? dus ik: ja klopt. Hoeveel gebruik je? ik: 20 mg.
apotheker: je kunt dan beter geen ibuprofen gebruiken he? ik: huh? daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
Ze begon belerend te praten over dat ibuprofen de toxiciteit van methotrexaat kan verhogen en dat dat niet gezond voor je is. ik vond het maar een vaag verhaal maar voelde me wel meteen een stuk rotter. Dat ik mijn lichaam een beetje aan het verknallen ben met al die medicatie weet ik ook wel, ik weet ook wel dat het niet goed voor je is, maar ik moet die middelen nou eenmaal gebruiken om te functioneren. Om me nou zo ongevraagd met mijn neus op de feiten te drukken is toch niet nodig. Ik kan helaas niet zonder die middelen, als er iemand is die dat graag zou willen dan ben ik het wel (en met mij vele anderen met reuma).
Ze bleef maar doorgaan over dat het niet goed voor me was. Toen ik zei: maar mijn reumatoloog geeft me 800mg ibuprofen. ik wil nu zelf afbouwen naar 400mg. toen zei ze: ooo, is het via je reumatoloog? Nee maar dan is het goed. (Einde gesprek.)
What the f….??
Sorry jongens, ben geirriteerd en wou het even kwijt. Had even zin om te bitchen, hope you don't mind