MTX niet meer vergoed.....!

• Jopie1982

Grrr…..kreeg net een telefoontje van het ziekenhuis.

Mijn apotheek kan mijn MTX niet meer leveren zoals ik gewend bent en hierdoor komt de prijs vele malen hoger te liggen (ook andere spuit enz. alles).

Nu wil mijn apotheek een verklaring van het ziekenhuis, dat ik om gezondheidsredenen perse die spuit moet hebben.

Dit is natuurlijk onzin want die andere was prima.

Ziekenhuis wil verklaring niet geven, dus moet zelf gaan betalen…..of apotheek gaan zoeken die nog wel die spuiten levert….!

Maar ja al die apotheken hier zijn van hetzelfde.

Euh…..iemand een idee wat ik nu moet doen?

Alle tips en adviezen zijn welkom.

• aletta

het ziekenhuis heeft ook een apotheek

Apotheek in andere stad/dorp

Zoek eens contact met de reumaconsulent misschien dat die je verder kan helpen.

• sandrab

Ik heb vorig jaar hetzelfde gehad. De apotheek gaf me ineens voorverpakte mtx , terwijl ik altijd met de hand gevulde spuiten vanuit het ziekenhuis kreeg.

Van die voorverpakte mtx werd ik nog zieker dan ik altijd al werd.Ik heb vorig jaar wel gemerkt dat de ene mtx de andere niet is. Ik heb toen 3 verschillende merken geprobeerd en werd daar enorm ziek van.

Ik heb mijn reumatoloog een recept laten schrijven met een medische noodzaak en dat heeft geholpen.

Het komt allemaal neer op Geld!! Wat erg!!! Je zou ook nog contact op kunnen nemen met je verzekering, Ik hoop dat je er uit komt.

• aletta

aan de ene kant erg dat het om geld gaat. Aan de andere kant ook wel goed denk ik. Het is belastinggeld dat we allemaal hebben betaald he. Dus om dan te kijken of het goedkoopste ook werkt vind ik prima en kan wat mij betreft niet vaak genoeg gebeuren. De gezondheidszorg kost toch al enorm veel, dus als het op een goedkopere manier kan, dan graag (maar dus wel op een goede manier, dus niet ten kosten van gezondheid!)

• Jopie1982

Ergste van allemaal is dat ik van het weekend moet spuiten…..maar ja hoe??

Ik begrijp heel goed dat ze naar kosten en weet ik veel allemaal wat moeten kijken.

De kosten vliegen inderdaad de pan uit, maar vandaag kreeg ik heeeeeel erg het gevoel dat ik de dupe er van word en ik

alles maar weer kan en mag gaan uitzoeken. En natuurlijk heb ik juist een slechte dag.

Verder heb ik dit nog nooit bij de hand gehad en beide partijen reageren, laat, maf of ik kan er niets mee.

De ene MOET perse een handtekening hebben en de andere wil perse GEEN handtekening zetten.

Nou ja….morgen verder met bellen…..!

Iemand nog een spuitje 30mg over? ;-)

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Nee, wel 3 van 10… Maar dat wordt wel heel veel prikken…

Groetjes Marieke

• Jippie46

Ik spuit twee keer per week metoject en dat wordt gewoon vergoed, zolang je tenminste minimaal 10 mg per keer hebt.

Ik spuit het twee keer per week.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan

Groetjes Jippie

• Jopie1982

Mmmmm Marieke, dan krijg ik inderdaad zoveel prikken, hoeft ook niet, das niet zo prettig.

Jippie46 hoe gaat niet om de hoeveelheid MTX die ik moest spuiten, ging om een ander merk met een andere spuit die veel duurder is.

En daar wilde ze niet voor tekenen en dus kreeg ik ze niet.

Na een heleboel telefoontjes met apotheek, ziekenhuis en verzekering zijn we er eindelijk uit gekomen.

Ziekenhuis heeft getekend. Er is een verklaring gekomen dat ik deze moet hebben en als het goed is kan ik ze volgende week ophalen.

Moet jullie eerlijk bekennen ik heb behoorlijk in de piepzak gezeten, wist echt ff niet meer wat ik moest doen.

Gelukkig is het nu opgelost!

Ben alleen wel benieuwd of er echt heel veel verschil in deze nieuwe spuien zit.