griep

• miranda1963

Vanaf vrijdagavond loop ik al met koorts en algehele malaise. Alles doet zeer, de huid, de gewrichten en ik voel me een wrak. Is dit griep? Ik heb geen last van keelpijn, verkouden of hoesten.

Of is het een reuma-aanval die de kop opsteekt? Gisteravond had ik nog 39,3 koorts. Ik heb wel een griepprik gehad en vrijdag ook nog Enbrel gespoten. Wat kan het zijn?

Als ik me morgen nog zo voel, denk ik dat maar eens met de huisarts ga bellen. Hoe lang duurt de griep? Ik heb dit nog nooit zo gehad, dus vandaar al mijn vragen. Wel heb ik in het verleden wondroos en speekselklierontsteking gehad. Die gaven ook wel deze symtomen van koorts en niet lekker voelen in het begin, maar dan was het al snel duidelijk dat er meer aan de hand was. Nu blijft het al dagen gewoon zo sudderen en het wordt niet beter. Wat is wijsheid?

• hvh

Lieve Miranda,

Ik zou nu de dokter bellen, dit klinkt niet goed. Bij de griep zouden de klachten langzaam aan wel af moeten gaan nemen. En zoveel koorts, zeker na een operatie is echt niet goed!

Heel veel sterkte!

Groetjes

• miranda1963

Hoi Sabine,

Dank voor je reactie. Ik ga morgen maar eens overleggen met de huisarts als het niet beter is. Ik ben niet geopereerd, dus daar heeft het niks mee te maken. Het is gewoon vreemd dat ik geen klachten van de luchtwegen heb. Meestal met griep is dat toch ook wel aan de orde, zoals keelpijn, verkouden, hoesten. Daar heb ik dus allemaal niet, maar wel die vervelende koorts en ziek gevoel in je lijf. Ik slik iets meer pijnstilling, maar daar slik ik eigenlijk al best veel van en helpen doet het niet veel. Dus toch maar even bellen morgen, al is het alleen maar om te overleggen van hoe of wat.

Groetjes Miranda

• hvh

Sorry ik haalde twee berichtjes door elkaar……mijn excuses! Ik hoop dat je je snel beter voelt

Groetjes

• aletta

Met een temperatuur boven de 39 graden direct de huisarts/hap bellen.

Enbrel onderdrukt je immuunsysteem en koort is dan echt gevaarlijk!!!! Ik moet bij iedere verhoging boven de 38 (koorts dus) direct naar het ziekenhuis. En ik heb (helaas) geleerd om dit dan ook maar te doen. Ben normaal echt geen huisartsenbeller, maar met dit soort medicatie moet je geen risico's nemen…