Ik spuit al jaren Enbrel en zo af toe zit ik toch met een dilemma. Zoals vandaag, ik ben niet lekker in orde. Dat wil zeggen dat ik erg rillerig ben, een beetje grieperig. Het kan ook de reuma zijn die opvlamt en door de medicatie eigenlijk wordt onderdrukt. Alles doet me zeer. Mijn huid, mijn gewrichten enz. een soort van algehele malaise. Niet hoesterig of verkouden. Vandaag was mijn prikdag. Dan zat ik toch altijd te twijfelen of ik moet spuiten of niet.
Voor een operatie is duidelijk en bij een tandheelkundige handeling ook, want dan spuit ik niet en krijg ik antibiotica. Een tijdje geleden had ik een flinke speelselklierontsteking waar ik behoorlijk ziek van ben geweest. Toen heb ik ook een keer overgeslagen. Maar nu twijfel ik! Ben niet heel erg ziek maar ook lang niet lekker in orde. Ik heb wel gespoten vandaag ondanks mijn twijfels en een flesje Yakult extra genomen. Wat is wijsheid en wat doen jullie in zo'n situatie? Het kan natuurlijk ook gewoon een griepje zijn ondanks de griepspuit! Graag jullie mening…..
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes Miranda