AUB LET OP! Iemand reuma welke dan ook en borstprothese???

• pukkie

Laatst was een reportage op tv over silliconen en reuma.

Heel toevallig heb ik reumatoide atritis en ook borstprotheses ook nog van het merk pip/m, ja die uit het nieuws ja. Ze moeten er dus uit.

Maar…..ik ben 26jaar, slik elke week methotrexaat, elke dag celebrex en 1x in de 4 weken infuus tocilizumab. Ik moet nu een keuze maken of ik nieuwe borsten wil of niet. Graag wil ik weten of er meer vrouwen zijn in deze situatie aub antwoord mij! Ik moet een heel belangrijke keuze maken.

Groetjes

• miranda1963

Als je heel graag om welke reden dan ook nieuwe protheses wil, zou ik me eerst heel goed laten voorlichten welke het meest veilig zijn. Vervelend dat je nu noodgedwongen de oude er uit moet laten halen. Maar laten zitten is geen optie, het risico voor je gezondheid is te groot. Daarbij zou ik met de reumatoloog overleggen of je tijdelijk voor en na de operatie je medicatie moet aanpassen en eventueel antibiotica moet gaan slikken. Het is toch weer een operatie!

Of je weer nieuwe protheses wil is natuurlijk geheel aan jezelf. Die keuze kunnen wij niet maken. Maar laat je heel goed voorlichten bij een plastisch chirurg en reumatoloog. Je reuma kan natuurlijk tijdelijk weer opvlammen als je medicijnen tijdelijk moet weg laten. Weeg dan de voor en tegens tegen elkaar af om tot een voor jou goed besluit te komen.

Ik heb hier geen ervaring mee, maar wens je veel succes met het nemen van een beslissing!

Groetjes Miranda

• pukkie

Dankjewel Miranda!

Mjn besluit staat vast ze gaan eruit, zo snel mogelijk maar er komen zeker nieuwe in.

Alles gaat gebeuren in overleg met mijn reumatoloog en plastisch chirurg.

Mijn infusen worden tijdelijk wel stop gezet ivm het te hoog infectie gevaar omdat mijn imuumsysteem dan te zwak is.

Ik had dit bericht geschreven om erachter te komen of mijn reuma veroorzaakt is door prothese.

Echter heeft mijn reumatoloog mij te weten overtuigen dat het niets met de prothese te maken heeft.

Het aantal reacties op mijn verhaal spreekt ook voor zich.

Nogmaals bedankt voor uw reactie!

• miranda1963

Succes met de operatie!

Groetjes Miranda