Zorgverzekering

• Kees

Klaar ben je weer.

Krijgen we van de reumataloog in Juli 2011 een verwijsbrief voor de Fysio met een looptijd van 3 jaar.

Betaal je de eerste 12 behandelingen a 28,50 euro zelf. Krijg je bericht van Unive dat per 1 januari 2012 je de resterende behandelingen zelf moet betalen.

Je zou denken dat je nog onder de oude regeling valt. Niet dus!

Neem het verzorgingshuis: Op 1 januari 2009 werd de wasvergoeding afgeschaft. Mensen die voor deze datum woonden in het verzorgingshuis krijgen nog steeds hun wasvergoeding. Mensen die na 1 januari 2009 binnenkwamen dus niet meer.

Het is zeer ongebruikelijk dat een oude regeling zomaar komt te vervallen. Dat kan blijkbaar alleen bij chronisch zieken.

Bij unive kan je via de aanvullende verzekering een zorgsamen verzekering afsluiten. Je wordt voor 22,50 euro lid van de zorgaanbieder Omring. Je krijgt dan voor beweegzorg 1000 euro per jaar vergoed inplaats van 200 euro bij aanvullend goed verzekeren van unive. De premie gaat wel met enkele euro's omhoog maar dat haal je er dik uit.

Ik ga elke week naar de fysio. Nu kan ik nog maar 35 keer per jaar want dan is de 1000 euro op.

Hoe lossen jullie deze problemen op?

Groeten,

Kees

• Marieke (Beheerder)

Hoi Kees,

Ff een bericht vanuit France…

Ik ben overgestapt naar Agis, zij hebben een pakket met onbeperkte fysio. Collectieve korting met een loterij, je weet wel die van die postcodes… Dan was een lot nemen goedkoper dan zonder die korting.

Ik kan echt niet zonder m'n fysiotherapeut (eh zo'n 100x per jaar).

Ik heb van Agis de bevestiging gekregen dat ze geen vragen stellen over de reden voor de fysio want dat is ook niet overal zo. Soms staat er onbeperkte fysio maar dan moet wel de reden aangetoond worden en dan telt reuma ook ineens niet meer sinds dit jaar…

Groetjes Marieke (beheerder)

Ps VGZ reageerde hetzelfde als Unive…

• aletta

ik ga niet meer naar de fysio, maar naar aquafysio..

dat wordt raar genoeg dus nog steeds volledig vergoed…. is hetzelfde als boven water, maar dan in een zwembad….

• miranda1963

Ik ben bij de Menzis en heb mijn pakket bijgesteld naar van pakket 1 naar pakket 3 ivm de fysio.

Nu mailde ik met de Menzis over de collectiviteitskorting. Mijn man is lid van de FNV en die korting is hoger als wat ik nu heb. Schets mijn verbazing dat de Menzis er mij op wees dat via FNV onbeperkt fysio vergoed wordt in pakket 2. Dus kan ik mijn pakket aanpassen en het scheelt toch weer ruim 16 euro in de maand. Dus misschien een tip voor diegene die ook lid zijn van de FNV. Toch fijn dat de Menzis mij daar op heeft gewezen. De zorgverzekering is al duur genoeg en alle kleine beetjes helpen, nietwaar?

• tecko

Wij zijn over gestapt naar de Friesland en hebben nu onbeperkt fysio in het pakket. Ik heb ze hierover gebeld en het zal gewoon vergoed worden. We zijn nu zelfs iets goedkoper uit dan bij de vorige

gr. Marja

• Jopie1982

Kees, ik ken je probleem wat een drama he, en echt om verdrietig van te worden.

Zelf ben ik bij OHRA, daar heb ik ook volledige fysio, buiten mijn reuma om heb ik zoveel andere klachten waarvoor ik naar de fysio ga

dus bij mij wordt alles vergoed, gelukkig wel.

Ga zo ongeveer elke week, soms zelfs 2 keer per week, en zou echt niet zonder kunnen.

Doe thuis oefeningen, sport, let goed op mezelf, neem mijn rust, maar toch heb je af en toe een stukje hulp nodig en die krijg ik gelukkig.

Sterkte met oplossen.

• Kees

Mijn hartelijke dank voor jullie tips.

Prettige jaarwisseling allemaal

Groeten,

Kees