Toch opereren, EINDELIJK!

• Jopie1982

Eindelijk, na ruim ander half jaar al mank gelopen te hebben, elke dag pijn te hebben gehad en vooral van alles geprobeerd te hebben.

Gaan ze me in 2012 eindelijk opereren aan mijn enkel.

Nog altijd weten ze niet precies wat er nou verder aan de hand is en wat de ontsteking zo veel erger maakt (tuurlijk, reuma speelt een hele grote rol), maar waarschijnlijk zitten er nog

botstukjes, of kraakbeen enz. wat niet goed zit.

Ben er echt heel blij mee, ze hebben het heel lang afgehouden omdat de ontstekingen te erg waren en ze het met medicijnen wilde proberen.

Ik kon er niet meer tegen, wil gewoon weer lopen.

Alleen maar lopen, rennen hoeft nog niet eens, dus ben op mijn strepen gaan staan!

Zie er wel tegenop, maar aan de andere kant ben ik wel blij.

• Marieke (Beheerder)

Hoi Jopie,

Fijn dat ze iets gaan doen maarre wat precies, weet je dat ook, schoonmaken?

Groetjes Marieke

• Pepe

Mooi, eindelijk… (stiekem een beetje jaloers… ;))

• Jopie1982

Ben er ook echt heel erg blij mee.

Marieke het is idd een schoonmaak beurt.

Ik heb nu bij elke stap die ik zet ontzettende pijn omdat er een mes voor mijn gevoel in zit.

Dit kan dus door bot of kraakbeen komen en dat gaan ze bijslijpen, weghalen enz.

Pijn van de reuma zal altijd blijven,.

Waarschijnlijk zal ik ook altijd wel wat mank blijven lopen, maar de echte scherpe pijn is er dan als het goed is vanaf.

JOEPPIE

• Paul (moderator)

Wat zal jouw enkel blinken als ze 'm schoongemaakt hebben. :D

Laat ze alletwee schoonmaken, anders krijg je kleurverschil…

Paul (moderator)

• Joke (moderator)

Fijn voor je Jopie……………….ik hoop dat het

ook gaat helpen omdat ze eigenlijk niet goed

weten wat er is

Maar in iedergeval jij bent er blij mee….dus suc6.

Ik weet niet maar denk niet dat ik het gedaan had.

Ben al zo vaak geopereerd en laat dat nu alleen

nog maar doen als ze zeker weten dat het er beter

van gaat worden.

Want mij ervaring is dat lang niet elke operatie

verbetering is.

Maar in iedergeval heel veel suc6.

gr Joke (moderator)

• Jopie1982

Joke, je hebt helemaal gelijk hoor. Je moet je ook niet zomaar laten opereren.

Maar dat er iets niet goed zit is gewoon heel duidelijk. In mijn dagelijks leven ben ik zo beperkt door de pijn dat ik eigenlijk geen andere keuze hebt.

Keer op keer hielden ze de operatie af omdat ik zo'n ontzettend dikke enkel had dat ze er niets aan wilde doen.

Nu is dat eindelijk wat beter en gaat dat inhouden dat ik waarschijnlijk van de ergste pijn af ben en daar ben ik echt heel blij mee.

• Jopie1982

Dus…. vandaag te horen gekregen dat ze het toch niet gaan doen.

Mijn enkel is te onstabiel (qua ontsteking, pijn, klachen enz.) dat ze het toch beter vinden het niet te doen.

Toch wel wat verdrietig, heb gewoon elke dag pijn bij elke stap die ik zet en zou daar toch wel graag een keer vanaf willen.

Nou goed…..er zijn ergere dingen op de wereld, maar ik mag ook wel even balen of niet?

• AnnemiekV

Natuurlijk mag je balen zeg!!is het in de toekomst wel nog mogelijk om de operatie te doen,als de ontstekingen stabiel zijn??Voor zover dat mogelijk is om ze stabiel te krijgen,want zo te lezen is dat nou juist het probleem.Maar absoluut balen dit,je hebt je er al helemaal op ingesteld en dan dit,pfff…..heel veel sterkte!

• Janny71

Natuurlijk mag jij balen. Dat is toch gewoon balen:

eerst denken dat je geopereerd kan worden

en dan weer niet.

Heel veel sterkte en ik wens dat het in het

nieuwe jaar misschien een beetje beter mag gaan.

Groetjes,

Janny