Dank je Sabine,ik heb inderdaad wel ‘s gedacht dat ik echt gek geworden was hoor.Mijn vorige huisarts zei ook dat er meer mis zat tussen mijn oren dan ik zelf dacht….En ondanks dat ik heel assertief ben,heb ik hier wel een optater van gehad,en een stuk vertrouwen kwijtgeraakt.Nu heb ik gelukkig wel een fijne huisarts,die laatst al ’s begon dat hij het raar vond dat er nog geen diagnose was,en geen verbetering van mijn klachten.Hij vind dat ik me te makkelijk aanpas aan de situatie,en veel te lang met pijn doorloop.
Ik ga in ieder geval wel de situatie eens aan hem voorleggen,kijken wat zijn gedachten erover zijn.Ik weet eerlijk gezegd zo meteen geen andere reumatoloog hier in Limburg,en ben ook huiverig,want ik verwacht evengoed bij een nieuwe arts niks van de bloeduitslagen of botscan.Weet ook niet of het nut heeft om een mri te laten doen,zie je daar wel de weke delen op?En dan nog,als er vanalles ontstoken is in de aanhechtingen en slijmbeursen,wat wel het geval zal zijn,wat schiet ik daarmee op?Een oorzaak heb ik dan nog niet vrees ik.En ondanks dat er vanalles in de familie zit,wil niet zeggen dat ik dat ook krijg,maar het moet wel in de gaten gehouden worden,gezien mijn klachten nu.
De gewrichtsklachten heb ik sinds 2 jaar en dan ook wel heftig.(nou ja,gewrichtsklachten….weke delen klachten,haha)
Maar wel al 20 jaar oogontstekingen,irisontsteking,moeheid,blaasontsteking,keelontsteking en nog meer moeheid.En wat vage rugklachten die ik altijd geweten heb aan werken in de zorg.De rugklachten waren ook nog nooit zo heftig als nu sinds 2 jaar,kan niet eens recht met de rug tegen de muur staan zeg maar,en wordt ook steeds stijver ondanks sporten en genoeg beweging.
Ik ervaar hier absoluut steun,en vind dat ook enorm fijn!De wetenschap dat ik er niet alleen voor sta,dat er meer mensen zijn met vage klachten en een lange wachttijd tot een diagnose en behandeling.En ik lees hier graag uit interesse mee!