Wat moet je met zulke dokters...?

• Pepe

Ik heb van de week de uitslag van de foto's gehad van de reumatoloog (derde second opinion…!)

Er groeit een uitstulping van de wervel (waar de tussenwervelschijf praktisch verdwenen is) in het ruggemerg.

23 december heb ik een afspraak met een neuroloog, die gaat bekijken of het te opereren is.

Ik hoef er niet zo lang over na te denken; het wordt alleen maar erger.

Soms ben ik na een uur al mijn bed weer uit, terwijl iemand op mijn heup en rug aan het schieten is met grote spijkers.

Gek word ik er soms van.

'Het was ook geen wonder dat ik pijn had', aldus de reumatoloog, die mij 16 jaar geleden al wegstuurde, omdat hij ‘niks voor mij kon doen’

Ditmaal was hij veel meer geinteresseert en de nieuwe schoenen gaan binnenkort in bestelling…!

Zijn commentaar op de reumatoloog die mij wegstuurde: ‘Tja, dr. De Rooij is een beetje streng’

Eigenlijk bedoelde hij dus dat het een klootzak is.

En terecht…

• AnnemiekV

Pfff…je zou zulke artsen toch wat doen zeg…..Ik hoop dat het goed te behandelen is,want die pijn kan zo hels zijn.

• Paul (moderator)

Duurt nog lang, 23 december, zeker als je veel pijn hebt.

Waar ga je schoenen bestellen? Bij Zalando???

Paul (moderator)

• miranda1963

Dat zulke dokters nog bestaan?????

Ik hoop dat je snel geholpen word, want zo'n pijn is toch wel ondoenlijk!

• Jopie1982

Bagger zeg dat ze zo met je omgaan.

Gelukkig dat hij je nu wel serieus neemt.

Zo zie je maar weer, altijd op je eigen gevoel blijven vertrouwen!!!!!!

Sterkte.

• Pepe

Haha, nee, bij Penders in Doetinchem.

Eerder zat ik bij de POM in Groesbeek, maar ik ben niet meer bij de St. Maartenskliniek en ik was ook niet 100% tevreden over de kwaliteit en de service.

• Pepe

Volgens de neuroloog groeide de splinter niet in het ruggemerg. ‘We gaan daar niet in snijden, want dan gaat er nog meer stuk.’(?) maar was ik wel te zwaar (dat wist ik zelf ook wel) en had ik te weinig buikspieren (hoe hij dat weet is mij een raadsel), mijn buik was ‘modder’, dus moet ik afvallen en sporten, dat heb ik beide al gepobeerd. Ik blijf erbij dat het gewicht (90 kg.) niet van doorslaggevende betekenis bij de pijn, maar hij denkt daar anders over. Er moest 13 kg. af. Sporten? Ik heb veel hardgelopen en mis het nog elke dag. De activiteiten bij fysio (voorheen) resulteerden in alleen maar meer pijn. Begrijpen ze dat nou niet als ik dat keer op keer vertel…? Zwemmen is ook een crime. Ik begrijp het allemaal niet meer. Sommige mensen krijgen om een verzwikte enkel al een MRI scan en hij zegt nu dat er ‘alleen’ maar meer artrose te zien is. Dusss…? Het is net of pijn ze niets interesseert; hij kan toch niet zien hoeveelpijn ik heb…? Hij begreep niet dat ik uberhaupt nog werkte…! (?) Het nachtwerk vond hij maar niks en zeker geen 7 dagen per week, hij kon bijna niet geloven dat ik elke dag (nacht dus) werk. Hij heeft geen idee wat ik allemaal doe. Ik loop de hele nacht door, dus beweging krijg ik genoeg. Vandaag of morgen maar weer eens een afspraak maken met de reumatoloog, eens kijken wat hij er nog aan toe te voegen heeft. Eigenlijk ben ik erg boos en teleurgesteld, wat moet ik nou…? Als ze geen antwoord hebben, kunnen ze dat beter zeggen dan van dit soort verhalen op te hangen, wat moet ik hier mee…? Soms word ik gek van de pijn en hij praat daar zo over heen.

Oké, ik ga mijn best doen, al ben ik bang dat ze het weer mis hebben.

Weer een ervaring rijker en een illusie armer.

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ik heb ook een neuroloog die me aan het bewegen wil hebben omdat ik ‘invalideer’ en gisteren zei de orthopedisch chirurg dat ik Geen oefentherapie moest gaan doen omdat m'n gewrichten daarvoor te zwak zijn! Ik herken je frustratie dus. Ik heb ook echt wel geprobeerd te bewegen maar bewegen doet pijn!

Klote dat je weer zo'n slager treft die er geen zak van snapt. Ik hoop dat de reumatoloog zijn gebrek nog heeft en je verder wil helpen.

X Marieke (beheerder)

Ps vanaf komende donderdag lig ik in het ziekenhuis en ben ik voorlopig nog maar beperkt aanwezig in verband met een neurostimulator operatie.