NOAB winnaar Support Award 2011
18 november 2011
De collega's en werkgever van Marieke van der Aalst, relatiebeheerder bij de brancheorganisatie NOAB
in 's-Hertogenbosch, zijn de winnaars van de Reumafonds Support Award 2011. Dankzij hun steun kan
Marieke haar werk bij de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingconsulenten blijven doen.
Marieke van der Aalst heeft verschillende vormen van reuma.
De collega's en werkgever van Marieke ontvingen de prijs uit handen van de juryvoorzitter van de Support
Award, SER-topman Alexander Rinnooy Kan, in de Ridderzaal in Den Haag. Marieke van der Aalst heeft
haar bedrijf eerder dit jaar voorgedragen voor de prijs. De Support Award wordt elk jaar uitgereikt aan het
bedrijf dat een collega met reuma ondersteunt om aan het werk te kunnen blijven. Deze steun is voor heel
veel mensen onontbeerlijk.
Geen lange autoritten meer, nieuwe verantwoordelijkheden op kantoor en flexibele werktijden. Dat waren
voor Marieke van der Aalst de voornaamste redenen om te kunnen blijven werken. "Ik heb nu acht jaar
artritis psoriatica en ook het syndroom van Sjögren, beiden vormen van reuma. Op den duur kon ik niet
meer op pad naar nieuwe leden. Toen is mijn functie aangepast."
Marieke vindt het uniek dat zo'n klein bedrijf zoveel voor haar heeft geregeld. "Mijn collega's en werkgevers
zorgen ervoor dat ik me gewaardeerd voel en mee kan blijven doen.“ Ik ben nooit beoordeeld op mijn reuma”,
vervolgt Marieke, "maar op de waarde en bijdrage die ik heb geleverd en lever voor het bedrijf. Het gaat niet
om de aanpassingen die NOAB heeft gedaan, het gaat om de mentaliteit die NOAB heeft ten opzichte van
mij. Ik ben gewoon een medewerker en toevallig heb ik reuma."
bron Reumafonds